Satellite
Show on map
  • Day 29

    Dags för hemfärd

    November 12, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

    Måndag 13/11

    Gårdagens eftermiddagsvila blev lång. Min kropp signalerade att den inte ville ha mer mat så jag drack en kopp te på rummet och läste ut ytterligare en bok.
    Henriks mage signalerade att den ville ha lite, men bara lite, mat så han gick ut och tog en liten hamburgare.

    Vi kollade på nyheter på BBC och sedan var det sovdags.

    Alla våra hotellrum har hållit bra standard. Stora och rymliga med gott om plats för två resväskor. Jag lägger alltid min uppslagen på golvet så att jag har överblick. Dubbelsäng med gemensam madrass och ETT gemensamt täcke. Vi vande oss efter några nätter men föredrar fortfarande var sitt täcke, jag vill bädda in mig som en kåldolme och det går inte med gemensamt täcke.
    Strykjärn och strykbräda överallt utom på båten eftersom de vill kunna ta betalt för en sådan tjänst. Fräscha och fina badrum.

    Frukostarna har överlag varit bra om man bortser från brödet som mestadels varit menlöst.

    När vi lämnat in bagaget hade hela dagen för egna äventyr i Auckland. Vi inledde med det Maritima museet som var intressant och bra upplagt med personliga öden, filmer, hela båtar och olika pryttlar. Jag handlade en påse m vackra snäckskalsbitar fast jag vet inte vad jag ska använda dem till.
    Deras stolthet var den båt varmed NZ vann Americas Cup 1995. En jättesegelbåt men rätt liten när det stormar på Atlanten.

    Lunch med utsikt över segelbåtshamnen. Planen för eftermiddagen var att titta lite i affärer och sedan vänta i lobbyn på hotellet tills det var dags att åka till flygplatsen.

    Shoppingrundan började i makligt tempo men efterhand som min höft började värka blev det allt mer myrsteg. Det blev inget handlat men väl en fika.
    När vi är hemma igen blir det till att besöka en ortoped!
    Det var fler än vi som tog det lugnt i hotellobbyn så tiden gick fort.

    Vi visste att vi hade fått platser snett bakom varandra på flyget och undrade vid incheckningen om det fanns några platser bredvid varandra. Mycket vänlig Emirates-kvinna som försökte, men tyvärr inte lyckades, hitta bättre platser utan beklagade att ’the honeymoon seats are gone’. Dessutom fick vi veta att planet var en timme och 20 minuter försenat vilket halverar vår tid i Dubai.
    Read more