• Day 3

Embarkering

October 13, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 18 °C

2018-10-13 Lördag

Sovmorgon så vi åt frukost i lugn och ro.
    Buss t Piraeus där vi snabbt gick igenom incheckningsproceduren och steg ombord på Azamara Quest.

Ett glas mousserande vin välkomnade oss och sedan var det lunchbuffé. Bra mat och en gelato avslutade måltiden.

Pia, vår reseledare, gjorde en rundtur med oss på de olika decken. Vi bor på deck 8 i hytt med balkong. Väl utnyttjat utrymme med stor säng, soffa och soffbord. På balkongen finns bord och stolar.

Hittills har vädret varit nästan som i Sthlm: 19 grader och växlande molnighet. Fr.o.m nu blir det bara varmare.

En obligatorisk katastrofövning genomfördes och de som inte uppenbarade sig vid samlingsplatsen fick sina rumsnummer uppropade och personal gick och hämtade dem. Skämskudde!!

Båten tutade högt tre gånger och sedan lade vi ut i riktning mot Cypern.

Middag med tre rätter och vin och därefter gick vi till Teatern där nöjeschefen m.fl. bjöd oss på smakprov på kommande underhållning.