• Day 8

Etappe 8

June 24, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 11 °C

Yes..een mooie mijlpaal is bereikt..de Noordkaap. En wat zijn die laatste kilometers lang. Er komt zowat geen einde aan. Wel een hele mooie weg langs het Porsjanger fjord. Bijna nog een overstekende zeeotter onder de bandjes gehad. Lopen ook een hoop rendieren rond. Deou ut nu en dan in nevelen gehulde noordkaap is een mystieke verschijning. Maar je komt er ook niet zomaar...200 meter diep en 13 kilometer lang tunnelen en een hoop klimwerk had het 1.8 8v 90pk blokje te verduren. Maar hij heeft het bijzonder goed gedaan. Zeker gezien er al een aantal deelnemers hun auto met de sleepdienst hebben zien vertrekken. Na 11 uur sturen en bij 580km erbij hebben we een mooi plekje langs het fjord gevonden. Morgen gaan we naar Finland en ontmoeten we een aantal deelnemers voor een viking-fire.
    Na al die uren achter het stuur in de frisse wind van de noordkaap heb je toch het gevoel dat je ondersteboven gemaakt bent, want de neus loopt en de voeten ruiken🤭. Tot later