Khao Sok National Park

December 1, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 7 °C

We komen om half zeven ‘s ochtends toe met de nachttrein vanuit Bangkok op het zuidelijke schiereiland van Thailand. Het plan is om van hieruit de oostelijk gelegen eilanden Koh Samui en Koh Tao te bezoeken. Vooraleer we aan deze reis beginnen, maken we ons klaar voor een boottocht op het meer “Ratchaprapha”, dat middenin het natuurreservaat van Khao Sok ligt. Een tocht die zorgt voor een verzameling aan prachtige beelden van het gebergte en de honderden kleine eilandjes middenin het meer. Wanneer we toekomen op een klein drijvend eiland gebouwd bovenop stijgers op het meer, kunnen we het eten al ruiken. Het middagmaal is zeer uitgebreid: verse vis, massaman curry, zoet-zure kip, tom yum soep, enz...Maar goed ook, want we sterven van de honger, aangezien het acht uur geleden is dat we aten. Na het eten gaan we kajakken en dobberen we wat rond in rubberen banden op het water vlakbij de steigers. Het weer is ons niet erg goed gezind. Het is bewolkt, maar ontzettend warm. Een tropische storm is op komst. Die perfecte zomertint laat toch nog even op zich wachten.Read more