Bangkok

January 13, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 23 °C

Het was geen liefde op het eerste gezicht, maar het is zo ver: ik ben verliefd op Bangkok.
    In totaal ben ik drie weken in Bangkok verbleven. Tijd voor een terugblik, waarmee ik alle negatieve indrukken wil rechtzetten. Ik wil dit graag doen met een top zes aan activiteiten in Bangkok:
    1. Bezoek de tempels: Wat Arun (witte tempel met uitzicht op de rivier), Wat Phra Kaeo (koninklijk paleis), Wat Po (liggende boeddha)
    2. Neem deel aan de 5-uur fietstocht van de organisatie Co Van Kessel. Je fietst hier door kleine steegjes in Bangkok en komt op plekken die je anders nooit zou ontdekken. Deze fietstocht combineert ook een boottocht op de kanalen en de rivier. Tot slot rijdt je door de groene achterkant van Bangkok, waar de plantages liggen.
    3. Loop door Lumpini park en bewonder de varanen. In dit grote park in het moderne deel van Bangkok kan je talrijke exemplaren van deze soort spotten langs de waterkant. Let op, komt niet te dichtbij, ze kunnen bijten.
    4. Ga voor volledige luxe met een cocktail in een skybar. Wij gingen naar de Sirrocco Skybar, bekend uit de film “The hangover 2”, maar er zijn tal van andere skybars met een even goed uitzicht. Een drankje kost echt stukken van mensen. Maar het uitzicht is het echt wel waard!
    5. Een avondje uit op Khao San road. Laat even alle remmen los en feest mee met alle andere backpackers op Khao San road. Laat je overdonderen door de gekke sfeer die er hangt.
    6. Hou je van kunst, bezoek dan zeker het Moca, museum van hedendaagse kunst. Een zeer indrukwekkende collectie van Aziatische artiesten.

Gohja en eigenlijk nog zoveel meer... 😅

DAG BANGKOK ❤️ I’ll be seeing you