Siem Reap

January 16, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag gearriveerd in Cambodja, een nieuw land met ongekende avonturen. Ik reis drie weken lang samen met een goede vriendin door het land van de eeuwige glimlach.
    Eerste stop: Siem Reap.
    Het gezellige stadje is de perfecte uitvalsbasis voor de tempels van Angkor. De eerste bouwconstructies dateren uit het jaar 802. De meest bekende van alle tempels is Ankor Wat, maar er bevinden zich verschillende andere tempels verspreid over een oppervlakte van 300 vierkante kilometer. Zo vind ik de tempel met de honderden gezichten, Prasat Bayon, minstens even indrukwekkend. Het gebied raakte 4 eeuw lang in de vergetelheid. Gelegen in het midden van een tropisch woud, werd het volledig overwoekerd door de natuurlijke vegetatie en dat levert op zijn beurt dan weer prachtige beelden op! Drie dagen lang bezoeken we de cite. Lang voor het ochtendgloren richting de tempels. De zoveelste zonsopkomst in Azië, dit keer jammer genoeg tezamen met met duizend andere toeristen. Het blijft natuurlijk een mooie ervaring.
    We keren terug naar het hostel in het centrum van de stad. De avond valt en het het nachtleven kan beginnen. In het centrum vind je “Pubstreet”, zoals de naam zegt een straat boordevol leuke barretjes. Heel toeristisch, maar toch echt gezellig. Je kan er ook lekker uit eten voor een toeristische meerprijs van 5 euro per maaltijd. 😁
    De laatste avond kiezen we voor cultuur. We gaan naar het “Phare Circus”, een circus waar jonge, sociaal achtergestelde cambodjanen een kans krijgen met een carrière als circusartiest. De winst gaat naar hun opleidingen en andere scholen. De sfeer tijdens de tentoonstelling is uiterst amusant en de gedachte dit nobele doel te steunen, maakt de ervaring alleen maar beter. Zeker als je weet dat Cambodja behoort tot de armste landen ter wereld.