• Day 6

Rysy

September 11, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 14 °C

- Šodien plānā nosacīti galvenais haiks. No Štrbske Pleso uz Polijas augstāko virsotni - Rysy. Teorētiskais pārgājiena plāns ir 5h turpceļā un tikpat atpakaļ.
    - Astoņos izbraucam no mājām un ap deviņiem varam sākt gājienu. Pirmā stunda ir pa līdzenu, bet akmeņainu taku un visu laiku priekšā Tatru augstāko virsotņu panorāma. Pie Popradske pleso ezera mini pauzīte pēc kuras ir gaidāms lielais kāpums. Pie ezera ir maza būdiņa, kurā parasti stāv dažas mantas (tagad gan vairs nestāvēja) un ja tās kāds uznesīs uz kalnu huti, tad par velti var iedzert tēju, alu vai kafiju. Darbs burtiski par alus tiesu.
    - Traki daudz cilvēku priekš kalnu takām. Jāatzīst gan, ka šodien ir ideāli laikapstākļi kāpšanai kalnos. Silts un saulains. Kopā ar visiem rindiņā pa taku ejam mērķtiecīgi uz priekšu.
    - Stratēģiski pareiza bariņa apdzīšana sanāca pie Velke Žabie pleso ezera. Lielākā daļa šeit atvilka elpu, bet mēs aizgājām tālāk. Pēc 15min sākās ķēžu posms, kur izveidojās sastrēgums. Tā kā mēs lielāko daļu apdzinām pie ezera mums gaidīšana bija ļoti īsa. Pēc pirmā gājiena ķēdēm šī jau likās, kā pastaiga parkā.
    - Pēc nelielā ķēžu posma līdz pat virsotnei bija akmeņu krāvuma taka. Tā teikt - tikai kāpšanas vaina. Pa ceļam jāiet garām minētajai kalnu hutei.
    - Pēc aptuveni 4.5h esam virsotnē! Priekšā grafikam. Lai gan visu ceļu redzējām daudz kāpēju, bet tāpat liekas pārsteidzoši, ka virsotnē vienlaicīgi atradās kādi 40-50 cilvēki. Kalna galā atrodam sev vietiņu, kur piemetamies un paēdam pusdienas. Steigties nav vajadzības, jo uzkāpām par 30min ātrāk nekā plānots, tāpēc to laiku arī varam pasēdēt un atpūsties. Pēc sviestmaizes, ''uzfeistaimojam'' (videozvans) mammai, safočējamies un lēnā garā taisāmies uz leju.
    - Nedaudz "neinteresanti", ka atpakaļ jāiet pa to pašu taku, pa kuru nācām šurp, bet jāsaka, ka skats uz otru pusi ir pavisam savādāks, tāpēc bēdām nav pamata. Kāpšana uz leju vedas krietni ātrāk un pēc 3.5h esam jau finišējuši.