Jau iepazīts un atstrādāts tuvās Eiropas ceļojumu formāts. 6 draugu grupā ar busiņu dodamies uz daļēji pazīstamajiem Tatru kalniem. Laiks iepazīt jaunas takas. Read more
  • 15footprints
  • 3countries
  • 10days
  • 81photos
  • 0videos
  • 2.2kkilometers
  • Day 1

Rīga - nakts brauciens

September 6, 2019 in Latvia ⋅ 🌙 16 °C

-Šogad izmēģināsim jaunu braukšanas taktiku. Nebrauksim agri no rīta, bet uzreiz pēc darba vakarā. Pēc darba aši savācam savas mantas. 20.00 pie mums Dzegužkalnā sarunāts starts un ar Šveices pulksteņa precizitāti arī startējam. Šī gada grupinā nokomplektēta šāda: Es, Madara, Jānis, Rihards un Ģirts ar draudzeni Lauru.
    Kā parasti man pirmais braukšanas cēliens. Jau ierastās pirmās 4h. Vienīgā atšķirība, ka šoreiz brauksim pa nakti, nevis agri no rīta, līdz ar to ceļi varētu būt tukšāki. Mans laiks pie stūres pagāja diezgan ātri. Pēc tam šoferē Baltušs. Ar gulēšanu iet nedaudz grūtāk, bet kopā pa nakti kādas 5h savācu.
    -Ļoti laicīgi nonākam jau Krakovā. Laikam ātrās aizbraukšanas atslēga bija izbraukšana cauri Varšavai pašā nakts vidū praktiski neapstājoties. Iepriekšējos gadus startējot no rīta Varšavā esam uz pusdienlaiku, kad ir lielāki vai mazāki sastrēgumi.

• Day 2

Agrs rīts Krakovā

September 7, 2019 in Poland ⋅ ☁️ 12 °C

- Krietni agrāk nekā cerēts ierodamies Krakovā jau ap 7 no rīta. Tā kā braukšanas grafikam priekšā esam aptuveni 4-5h un naktsmājas Zakopanē ir tikai no plkst. 15:00, tad nolemjam pabrokastot Krakovā, kur arī izmetam nu jau ierasto vecpilsētas apli. Brokastis gan beidzās ar kapučīno un divu super sātīgu virtuļu apēšanu.
    - Pēdējais cēliens no Krakovas uz Zakopani atkal man stūrējams gabals.

• Day 2

Zakopane

September 7, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 16 °C

- Ne bez problēmām, bet atrodam atslēgas arī apartamentam. Sieviete, kas izsniedz atslēgas man zvanīja un nomurmināja adresi uz kuru jābrauc tām pakaļ un tā nav tā pati adrese, kas norādīta Booking'ā. Pēc tam kad zvanu atkal, šī diezgan agresīvi "I already told you that you need to go to Nowotarska street instead of Droga krajova!" Nu kā es nesapratu... Esam atbraukuši ap diviem, bet dzīvoklis pieejams no trijiem, tāpēc nākas kādu brīdi paklīst pa pilsētu. Ātrāk ielaist apartamentos hosts ne par ko negrib.
    - Pārsteigums bija brīdī, kad sapratām, ka mums ir -1.st nevis 1.st. dzīvoklis, kas īpaši nebija minēts apartamentu aprakstā. Bet nu ok, tā jau mājoklis smuks, ja neskaita, ka nav logu. Mierinājuma balva ir baseina, biljarda un galda tenisa pieejamība. Tiesa, tas viss ir no plkst. 16:00-21:00. Par dzīvokli Gorące Źródła Studio Centrum 6 cilvēkiem uz 3 naktīm (ar visu tūrisma nodokli) samaksājam 180eur.
    - Kad visi noskalojušies un padzērušies izšauti, dosimies ielās medīt vakariņas. Izvēle visiem skaidra - jāpārbauda vai Adamo karbonāde ir tik pat liela kā pirms diviem gadiem. Bija... Lai arī nedaudz ir celtas cenas, tāpat divatā pieēsties par 20eur ir ok. Ar to arī šodienu arī noslēgsim. Rīt pirmais pārgājiens!

• Day 3

Zakopane - 1. haiks Czarny Staw

September 8, 2019 in Poland ⋅ 🌫 8 °C

-Izejot no tā ka tuvākās dienas sola lietainu laiku, bet šodien ir diezgan cerīgas debesis mainam pirmo un otro dienu vietām, kas nozīmē, ka pirmais pārgājiens būs jau šodien. - Starta pozīcija tieši tā pati, kur pirms diviem gadiem - Kasprowy Wierch vagoniņa bāze. Tikai vienīgā atšķirība, ka uzreiz aizejam pa kreisi no takas. Tāpēc gājiens sākas ar stāvu kāpienu augšup. Pēc tam sekoja garāka daļa pa lēzenu, labi grantētu taciņu, kas aizveda līdz 1. mērķim un pusdienu vietai - ezeram Czarny Staw. Paēdam kopā ar daudz pīlēm un vēl dažiem gājējiem.
    - Ezers atrodas Tatru kalnu grēdu ieplakā. Visapkārt klinšainas nogāzes un nedaudz biedē fakts, ka kadai no tām mums šodien jātiek pāri. Šķiet, ka uz priekšu no šejienes aizgājām tikai mēs, pārējie iet atpakaļ. Nav super iedvesmojoši, bet mēs turpinām.
    - Vēl 15min pēc pusdienu pauzes ir laba taciņa un tad sākas jaudīgs kāpums uz augšu. Turpmākās 4h ejam tikai uz augšu un ļoti maz uz priekšu. Kāpšana daudz notiek pa ķēdēm un lieliem akmens krāvumiem. Es biju lietas kursā, par to, ka būs ķēdes, bet nezināju, ka tās būs tik daudz, un tik stāvas. Bet ir ļoti interesanti un iespaidīgi. Vajadzīga laba fiziskā sagatavotība.
    - Ja šodien būtu slikts laiks, tad būtu baigā, baigā šaize. Labi, ka paveicās ar sauso laiku. Pie vēdera bija pielikta kamera un video kāpšanas materiāls sanāca iespaidīgs. Izskatamies pēc klinšu kāpējiem. Skati ļoti iespaidīgi un elpu aizraujoši.
    - Gājiens grūts gan fiziski, gan psiholoģiski. Pēc noietām ~7h redzam zīmīgo Uwaga uzrakstu. Nesen bijis akmens nogruvums intensīvo lietus gāžu dēļ, tāpēc viens takas posms ir slēgts un būtu jāiet diezgan liels līkums. Tas nozīmētu, ka pa dienas gaismu vairs nepaspētu pabeigt taku un griezties atpakaļ arī nav variants. Pa tādām ķēdēm kāpt lejā nebūtu prāta darbs. Tāpēc prātīgi nolemjam iet uz priekšu. Ģirtiņš ar Rihi, gan jefiņi pa ceļam izdomā skatīties F1 telefonā...
    - Jāatzīst, ka izskatījās diezgan baisi redzot baltās klintis, kur acīmredzami bijis minētais akmens nogruvums. Reāli gigantisks klints gabals ir atdalījies un krītot sašķīdis tūkstoš gabalos.
    - Pēc gandrīz 9h esam sasnieguši Kasprowy Wierch vagoniņu, kur mūs gaida lēmums. Braukt lejā vai apli pabeigt ar kājām. Izvēlamies iet. Pirmā diena tāpēc spēks vēl ir.
    - Šodien kopā 10h un 26min laikā noieti 25,32km un uzkāpti 1817 vertikālie metri.
    - Vakarā esam pelnījuši alus kausu un lielo Adamo porciju.

• Day 4

Termy Bukovina

September 9, 2019 in Poland ⋅ ☁️ 13 °C

- Pēc vakardienas fiziski grūtā gājiena šodien relax. Brauksim uz termālajiem baseiniem. No trīs variantiem bez objektīva iemesla izvēlamies Termy Bukovina. Ieeja no katra 14eur uz 3h. Laika ziņā pilnīgi pietiekoši.
    - Kopumā diezgan forši. Karsti baseini ārā un iekšā 4 stāvos. Bija arī dažas šļūcamās trubas.
    Garākajā izdomājām, ka izklaides pēc jābrauc uz laiku. Mazais mačš. Ģirtiņš bija atklājis kaut ko ko mēs nezinājām. Rādija pārāk labus laikus.
    - Mēs pamatīgi bojājām vidējā apmeklētāja statistiku. Mēs bijām par kādiem 40 gadiem jaunāki nekā pārējie apmeklētāji. Pensīši te visu dienu sautējas.
    -Pēc siltajām vannām un baseiniem mīksti aizbraucam mājās un gājām ielās meklēt kaut ko ēdamu. Nolēmām, ka pārmaiņas pēc jāmeklē pica vai kebabs. Kā parasti meklējot restorančiku konkrēti nezinot vietu mētājamies no viena pilsētas gala uz otra, bez produktīva rezultāta. Beigās atradām abus, bet izvēlējāmies picu. Pēc tam gan sapratām, ka labāk tomēr būtu gājuši uz Adamo. Pica bija švaka.
    - Šodien diezgan stipri līst tāpēc arī pēc ēšanas nekādas baigās atrakcijas nespīd. Labi, ka nolēmām vakar iet pārgājienu. Šodien būtu grūti gājis tur.
    - Mājās uzrīkojam galda tenisa turnīru. 1. kārtā spēlē pret Rihi ir skaidrs, ka viņš cīņā par uzvaru neiesaistas. Pārējās spēles diezgan sīvas. Es 1. kārtā uzvarēju visus izņemot Baltušu, bet viņš pusfinālā zaudēja Ģirtiņam tāpēc fināls Grobiņa pret Bausku (Es orģināli esmu no Grobiņas, Ģirts no Bauskas). Grobiņa svin uzvaru!
    - Vakarā vēl pa pāris UNO turnīriem. Pirms gulētiešanas Rihis izdomā, ka uzceps sev rītdienai vistas filejas, bet mistiskā veidā plītij ieslēdza rinķi uz kura katliņā stāvēja brokastīm sagatavotās auzu pārslas. Tās totāli piedega un gan piedūmoja, gan piesmirdināja visu dzīvokli. Atgādināšu, ka dzīvoklim nav logu, tāpēc vēdināšanas process caur durvīm nav pats efektīvākais. Madara mēģina būt dusmīga, bet tas bija tik pat veiksmīgi, kā Riha vistu cepšana.

• Day 5

Zakopane - Mount Giewont

September 10, 2019 in Poland ⋅ ☀️ 7 °C

- Šodien otrais pārgājiens. Iesim cik tālu varēsim uz slēgto Mount Giewont. Pati virsotne slēgta, jo nesen negaisa laikā zibens iespēra lielajā metāla krustā un gāja bojā vairāki cilvēki. Šobrīd norisinās remontdarbi, jo arī ķēdes, kas veda uz virsotni esot krietni sabojātas no zibens spēriena.
    - Gājienu sākām kā plānots, bet pēc kādām ~2h sapratu, ka nebūs labi. Neesam ne tuvu nogājuši cik vajadzētu tāpēc jāmeklē kāds īsāks ceļš. Ja nemainītu maršrutu, tad visdrīzāk atkal sanāktu ~10h gājiens.
    - Pirmās 2-2.5h ejam pa diezgan līdzenu taku cauri pļavām tāpēc arī temps ir labs. Līdz ar to jāsecina, ka norādītā informācija pa takai nepieciešamo laiku ir maldinoša. Ja mēs ejot šādā tempā iepaliekam tad tur faktiski būtu jāskrien, lai "ierakstītos". Pēc pusdienu pauzes sākas kāpiens augšup. Kādu brīdi jākāpj augšā pa tekošu strautiņu. Labi ir tikai tiem, kam ir zābaki.
    - Augstākajā punktā, kur šodien tiksim, 20min atpūšamies pie Uwagas zīmes, kas vēsta ka uz Giewont virsotni iet nevar. No šī punkta arī var redzēt taku pa kuru būtu jāiet ja nebūtu noīsinājuši ceļu. Labi, ka saīsinājām... Izskatās arī diezgan izaicinoša.
    - Pirmās 40-50min iešana lejā ar superīgu panoramu. Jāiet pa serpentīnveidīgām kāpnēm starp divām virsotnēm.
    - Pēc gājiena lejā atvelkam nedaudz elpu. Tad jāgatavojas doties uz Slovākiju, Levoču.
    -Gājiens pieveikts 6h30min. Noieti tieši 19km un uzkāpti 1054 vertikālie metri.

• Day 5

Slovākija, Levoča

September 10, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 17 °C

- Kādu 1.5h jābrauc līdz Slovākijas mazpilsētai Levočai. Man atkal jāstūrē. Iebraucot Levočā uzlādējamies ar pārtiku Lidlā.
    - Naktsmājas atrodam veiksmīgi. Nama saimniece ar konusu mums rezervējusi parkinga vietu pie pašām durvīm. Forši. Saimniece ļoti laipna. Izstāsta, uz kuriem restorančikiem jāiet un kurus labāk izlaist.
    - Naktsmājas plašas. Teorētiski mājā bija divi apartamenti, bet otrs bija tukšs tāpēc var teikt, ka mums bija visa divstāvīgā māja. Ģirtiņš ar Lauru divitī gulēja augšā, mēs pārējie lejā. Turklāt apartamenti par nakti uz cilvēku izmaksāja 17.5eur, kas ir vairāk nekā laba cena pār tādu mājokli.
    - Iekārtojušies un noskalojušies ejam meklēt ieteikto restorānu - Reštaurácia Kupecká Bašta. Tas atrodas Levočas vecpilsētas ieskaujošajā mūrī. Izklausās ekskluzīvi ne? Bet Kozel alus kausa cena ir 1.2eur un baltvīna glāze 70 centi. Ēdiens relatīvi dārgs salīdzinot ar dzērieniem, bet tāpat labas cenas un ēdiens vienkāršs bet ļoti garšīgs.
    - Pēc vakariņām ir jau samērā vēls, tāpēc izejam tikai mini loku pa vecpilsētas daļu un dodamies mājās. Aizgājām līdz pilsētas domei un "Cage of shame", kur kādreiz tika ieslodzīti publiskai apšļaudīšanai un apmētāšanai zagļi, prostitūtas un sievietes, kuras vienas pašas staigāja pa pilsētu naktī. Būris dabā izrādījās lielāks, nekā izskatījās bildēs.

• Day 6

Rysy

September 11, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 14 °C

- Šodien plānā nosacīti galvenais haiks. No Štrbske Pleso uz Polijas augstāko virsotni - Rysy. Teorētiskais pārgājiena plāns ir 5h turpceļā un tikpat atpakaļ.
    - Astoņos izbraucam no mājām un ap deviņiem varam sākt gājienu. Pirmā stunda ir pa līdzenu, bet akmeņainu taku un visu laiku priekšā Tatru augstāko virsotņu panorāma. Pie Popradske pleso ezera mini pauzīte pēc kuras ir gaidāms lielais kāpums. Pie ezera ir maza būdiņa, kurā parasti stāv dažas mantas (tagad gan vairs nestāvēja) un ja tās kāds uznesīs uz kalnu huti, tad par velti var iedzert tēju, alu vai kafiju. Darbs burtiski par alus tiesu.
    - Traki daudz cilvēku priekš kalnu takām. Jāatzīst gan, ka šodien ir ideāli laikapstākļi kāpšanai kalnos. Silts un saulains. Kopā ar visiem rindiņā pa taku ejam mērķtiecīgi uz priekšu.
    - Stratēģiski pareiza bariņa apdzīšana sanāca pie Velke Žabie pleso ezera. Lielākā daļa šeit atvilka elpu, bet mēs aizgājām tālāk. Pēc 15min sākās ķēžu posms, kur izveidojās sastrēgums. Tā kā mēs lielāko daļu apdzinām pie ezera mums gaidīšana bija ļoti īsa. Pēc pirmā gājiena ķēdēm šī jau likās, kā pastaiga parkā.
    - Pēc nelielā ķēžu posma līdz pat virsotnei bija akmeņu krāvuma taka. Tā teikt - tikai kāpšanas vaina. Pa ceļam jāiet garām minētajai kalnu hutei.
    - Pēc aptuveni 4.5h esam virsotnē! Priekšā grafikam. Lai gan visu ceļu redzējām daudz kāpēju, bet tāpat liekas pārsteidzoši, ka virsotnē vienlaicīgi atradās kādi 40-50 cilvēki. Kalna galā atrodam sev vietiņu, kur piemetamies un paēdam pusdienas. Steigties nav vajadzības, jo uzkāpām par 30min ātrāk nekā plānots, tāpēc to laiku arī varam pasēdēt un atpūsties. Pēc sviestmaizes, ''uzfeistaimojam'' (videozvans) mammai, safočējamies un lēnā garā taisāmies uz leju.
    - Nedaudz "neinteresanti", ka atpakaļ jāiet pa to pašu taku, pa kuru nācām šurp, bet jāsaka, ka skats uz otru pusi ir pavisam savādāks, tāpēc bēdām nav pamata. Kāpšana uz leju vedas krietni ātrāk un pēc 3.5h esam jau finišējuši.

• Day 7

Dobšinska ice cave

September 12, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 16 °C

- Šodien plānojas īsāks pārgājiens, tāpēc Baltušs izdzirdējis, ka es Ģirtiņam kaut kad iepriekš stāstīju par netālu esošu ledus alu saka, ka mums tur 100% jābrauc. Šis iegūglējis bildes un izskatās baigi labi. It kā nav baigais līkums un rīts arī ir brīvāks, tad tā arī aizbraucām uz Dobšinska ledus alu.
    - Pa dienu tiek organizētas tikai 3 tūres. Ierodamies parkingā kādas 20min pirms pirmās tūres. Stāvvieta nekurienes vidū, bet tāpat tante sēž un iekasē 3.5eur par parkingu. Ar Ģirtiņu tempā ejam kalnā, kurā kādas 15min jākāpj augšā, lai tiktu pie biļetēm. Laika nav daudz, bet veiksmīgi līdz ar tūres sākumu visi esam klāt. Biļetes vidēji dārgas. Studentiem 7eur, parastajiem 8eur un ja grib fotografēt, tad vēl papildus 10eur no katra. Nopērkam vienu foto uz visiem.
    - Nekāda informācija citās valodās netiek izsniegta. Tūre sākas ar maksimāli nogarlaikotas gides atnākšanu. Skaidrā un gaišā slovāku valodā viņa kaut ko pastāsta un dodamies alā.
    - Tūre ilgst ~30min. Pati ala arī tāda neizteiksmīga. Ok, apzinoties tos n-tūkstoš kubikmetrus ar ledu, kas mums ir apkārt izklausās iespaidīgi, bet realitātē, ļoti šavaka apgaismojuma dēļ izskatās vienkārši pēc dubļainām sienām. Vienbalsīgi novērtējam šo, kā brauciena neveiksmīgāko apskates objektu.
    - Tālāk dosimies uz Slovāku paradīzes nacionālo parku.

• Day 7

Slovāku paradīze - Velky Sokol

September 12, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 22 °C

- Pārgājienu sākam un beigsim Pila miestiņā. Atkal - maza pilsētiņa meža vidū, bet tāpat ir opītis, kas iekasē 3eur par parkingu. Uzreiz izkāpjot no stāvlaukuma zīme "Appropriate hiking boots recommended". Zīmīgi, ka tikai tie, kam bija zābaki taku pabeidza ar sausām zeķēm.
    - Sākumā jāiet kādas 45min pa vienkāršu taku cauri mežam, līdz nonācām Velky sokol takas sākuma. Tā sākas pie avotiņa, kas vēlāk pāriet mazā upē. Pēc tam zig-zagā visu laiku jālēkā pa akmeņiem pāri upītei. Vēl pēc kāda brītiņa sākas visādi koka pakāpieni un trepītes. Diezgan daudz interesanti šķēršļi. Visu laiku jāskatās zem kājām, lai nepaslīdētu un nepiesmeltu zābaku. Gribas paskatīties arī uz augšu.
    -Koka pakāpieni ir slapji, pār tiem tek ūdens tāpēc jābūt uzmanīgiem. Visforšākais posms bija, kur kādus 20m gandrīz pa vertikālām trepēm gar ūdenskritumu jākāpj augšā.
    - Plānotais takas garums bija 4,5-5km vienā virzienā, bet āķis tāds - 5km taisnā līnijā. Realitātē mēs gājām ļoti līkumoti, lēkājot pa akmeņiem, kā rezultātā vienā virzienā sanāca 10km. Arī atpakaļ ir jātiek. Kaut kā ar navigācijas lietām ejot atpakaļ nesokas. Grupiņā viegli strīdi, visi noguruši tāpēc arī atlikusī dienas daļa uz Košici nekāda baigi jautrā nav vieglā saspringuma dēļ.