• Day 5

Jebel Jais

September 17, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 33 °C

Aptuveni 2h brauciens līdz AAE lielākajam kanjonam un augstākajai virsotnei sniedzoties 1892m v.j.l. Tiesa visu kalnu grēdas augstākais punkts ir 1934m, kas atrodas Omānas pusē. Robeža starp abām valstīm ir faktiski pa kalnu grēdas kori. Pa ceļam satiekam kamieļus ceļmalā. Iepriekš redzējām pa gabalu, tomēr šie eksemplāri pašā ceļmalā. Piebraucām pavisam tuvu, bet šie absolūti nelikās traucēti un risināja savas tā brīža aktuālās problēmas. Mēs arī uzņēmām dažas bildītes un devāmies priecīgi tālāk. Varbūt varējām arī izkāpt un kādu tuvāku kadru uzņemt, tomēr nedaudz noraustījāmies, ka šis izdomās, ka mēs neesam tik draudzīgi kā izskatāmies un sāks vēl visādus brīnumus darīt.
    Izbraucām diezgan daudz ciemiem cauri. Pēc tam kartē skatoties ceļu, kur braucām liekas diezgan smieklīgi vārdi mazajām apdzīvotajām vietām. Piemēram - Mudfak vai Seih Al Beer. Ir taču jocīgi vai ne? Visiem ciemiem raksturīgas sekojošas lietas: izcils ceļa segums, uz galvenās cauri braucošās ielas ir tirgus un pilsētai neproporcionāli liela mošeja. Šis ir tas, ko es noteikti arī gribēju redzēt šajā ceļojumā. Vismaz pavisam nelielu daļiņu no tā kā izskatās sadzīve ārpus glamūrīgajām lielpilsētām Abū Dabī un Dubaijas.
    Ar nelielam grūtībām, bet esam ar mūsu MG uzrāpušies Jebel Jais serpentīnā, kura pašā spicītē ir robrža ar Omānu. Augšā pieejamas arī dažādas izklaides, bet tās tomēr galvenokārt domātas brīžos, kad ārā nav +40. Šeit atrodas arī pasaulē garākais zip-line nobrauciens. Tas ir gandrīz 3km garš un braucējs sasniedzot pat 150km/h lielu ātrumu. Augšā apēdām saldējumu, izdzērām fantiņu uzsūcot kalnu skatus un pamazām taisāmies Sharjah virzienā. Kanjons izskatās skaisti un noteikti šeit bija vērts atbraukt, tomēr arī šodien ir minimāla migliņa kā rezultātā neredzam smilšaino kalnu pilno potenciālu. Tāpat arī jāsaka, ka serpentīnu izbraukšana būtu krietni interesantāks pasākums ja mūsu vāģītis būtu tehniski spējīgāks. Jāatstāj taču kaut kas darāms arī nākošajai apmeklējuma reizei!