"Another brick in the wall..."

July 12, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 21 °C

Dags att packa ihop och lämna denna camping och bege sig västerut. Vaknade vid 9 det är ju semester och färdigpackade vid 12. Och rullade sakta men säkert mot väster och sikte på Amsterdam. Räknade väderkvarnar och tvtorn på vägen.
    Vi åkte på den beryktade vallen som skyddar Holland från vattnet. Ett fantastiskt bygge de har lyckats med.
    Intressant att läsa hur de gjorde denna vall. Vilka vyer.
    Sedan var det dags att fixa lunch hittade ännu en rastplats där de hade service samtidigt. Mysigt not när de bränner ogräs medan man äter sina burgare. Som fixades i vagnen. Tur vi har toalett i vagnen för alla toaletter var ur funktion.
    Vi hittade en camping utanför Amsterdam som verkar helt ok. Inte lika fint som förra men helt ok.
    Kul och se grabbarna spela fotboll med andra barn. Det var verkligen internationell prägel på den fotbollsplanen. Det var engelsmän,tyskar, norrmän o svenskar etc. Barn förstår verkligen varandra. De hade hur kul som helst.
    Sedan blev det cykeltur till närmsta affär för köp av kött för grillen. De har verkligen fint kött i butikerna här. Funderar om man kan smuggla hem en holländsk ko, för det köttet är prima...
    Avslutade dagen med att gå runt campingen och göra "varvet" med familjen. Dvs man kollar hur andra har det.
    Imorgon blir det Amsterdam.
    Tills dess krama varandra i trafiken. Over and out.