"Bicycle race..."

July 18, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 23 °C

Idag var det dags att låta de andra hjulen rulla. Familjen skulle upptäcka vad grannskapet har att erbjuda. Ungarna var sådär när Farsan kläckte idén. Men efter par tramptag då var det glömt. Kan beror på de fina cykelvägarna som finns här. Och INGA backar. Och den fina naturen precis bredvid cykelbanaan.
    Fick en karta och tips på bra vägar av receptionen på campingen. Sedan var det bara att trampa på.
    Blev inbjudna till en bonde på vägen som visade oss alla deras djur till barnens förtjusning. Mycket trevliga var de.
    Hade gjort mackor som vi hade med oss som fikades på vägen. När vi var på väg till ett naturreservat så råkade vi passera en Burger king. Tog med oss chicken nuggets till naturreservatet och satt och njöt av dess natur och alla dessa fåglar. Fick se en storkfamilj samt en massa hägrar, det riktigt hägrar av dessa hägers här. 😄
    Färden avslutades med ett besök i staden vi bor i. Vi vuxna fick en efterlängtad törstsläckare killarna fick glass o fries Riktigt mysig stad.
    Summan blev ca 25 km på cykel genom landskapet. Och stor eloge till ungarna som inte klagade så mycket. Kvällen avslutades vid husvagnen efter dagens motionspass.