"More toys for the boys..."

July 23, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 25 °C

Efter vaknat av fågelkvitter och en lugn morgon, var det dags att packa ihop, 50 procent av familjen ville åka där det fanns mer folk samt mer för barnen. Jag o Charlie kunde tänka oss en natt till. Det var verkligen avkoppling på den här Minicamping. Vet att jag satt till 2 på natten innan o skrev lite i dagbok här på finding pengings. Underbar natt, en och annan fågel flög förbi o ljuden från båtarna som låg för ankar. Härligt.
    Vi slängde in allt i bilen o husvagnen och satte kompassen på Yerseke. Där J hade bokat en plats. Enl gps tog det ca 25 min dit. Men valde ej motorväg på gps, få lite lantlig idyll är härligt. Men räkna inte med breda vägar. Glad att vi inte har fullbredd på vagnen. För vissa vägar är inte breda, kul o få möte.. not. Men det brukar lösa sig, raka vägar och inget som skymmer.
    Kom fram till campingen som låg vid hamnen. Det var en villavagnscamping med några få vanliga platser. Kul de hade lunch stängt på en camping så vi fick jaga någon som kunde visa var vi skulle ligga.
    Fick en plats där vi fick putta in vagnen med draget in mot en häck, tvärtemot i Sverige är det krav på att ha draget utåt. Konstigt men skulle väl passas sig med de andra på campingen. Btw 90 procent var belgare på campingen o resten tyskar. Och vi... Inte mycket svenskar på campingarna i Holland. Vi skall vara här i 3 nätter enl J. Den hettan som var på campingen efter man tryckt in i vagnen i häcken. Fick bli bad på stranden låg ca 500 m från campingen. Härlig strand med märkbart hög o lågvatten. Och SVALKANDE Nordsjö. Jag o Kevin drog iväg sen o handlade lite i staden. Idag var det det tacos på menyn så på med Mexico musik o steka köttfärs i en het husvagn, kändes lite som "hotter than hell,," Våra tyska grannar kolla lite extra när vi satt o åt tacos o mexikansk musik strömmade ur högtalarna.
    Sedan var det dags för grabbarna att duscha medan jag drog ut på en cykeltur i omgivningarna. Fanns ju cacher att samla. 😁 Motion och hobby i en skön combo.
    Sprang på en annan holländsk familj som oxå var o cachade I staden. Kul o möta likasinnade. Avslutade dagen med häng framför husvagnen och njöt av den varma kvällen.

Lite lugnare på programmet de här dagarna. Mest sol o bad.
    Tillsdess krama varandra i trafiken och over and out.