"Run to the hills..."

July 27, 2018 in the Netherlands ⋅ ☁️ 33 °C

Dags att packa ihop och dra mot nytt mål. Denna gång siktet på Apeldorn. Där J har en gammal vän som bor. Som vi tänkte träffa och se hur de har de.
    Nu var det körtid på ca 1,5 timme. En sak som är bra med Holland är att det är inga sträckor. Allt är nära, som en holländare sa det tar ca 3,5 h att åka från söder till norr. I Sverige hade man kommit till Linköping från GBG...
    Vi tog en liten omväg via Latrappe igen för att kolla om affären var öppen, hade ju missar den förra gången. Men tyvärr öppnade den om en timme när vi kom dit. Få bli en annan gång.
    Drog vidare mot Apeldorn, och det var motorväg nästan hela vägen, hade hittat en liten omväg över en vall. Det är kul o köra över dessa vallar, sådan utsikt..
    J hittade efter ett tag en camping som låg i ett naturområde med pool och barnklubb. Det blir nog bra.
    Först in o härja i stan för att handla mat. Som jag klagat innan, vad är det med folk och rädslan att använda kort. För affärerna är inte pigga på att ta kreditkort eller vanligt kort. Så där hade vi handlat mat för ca tre dagar ungefär 67 euro och de tog inte emot kort. Var ju den kassan borta. Dags att leta upp en bankomat. Jo då finns det bankomater som inte tar visa eller liknande. Bara holländska postend kort. *Suck* Ut o leta efter en ny bankomat, med husvagn på släp. Det gick men trångt.
    Hamande till slut på campingen, och insåg att de verkligen har berg i Holland. Berg o berg, Det var kullar. Det var annorlunda att gå uppför och nedför på campingen. För den låg typ i en sluttning. Btw Hollands högsta "berg" är 302 m.
    När vi kom fram till campingen tror ni att de tog emot korten. Neopren, fick bli cash igen. O jag fick ett litet spel igen över detta. Fattar inte det...
    Det var en riktig trevlig camping med djur, pool och fina toaletter. Vi var de enda utländska där, resten holländare. Men holländare är bra på engelska.
    Bestämde att vi stannar nog 2 nätter här.
    Gick med killarna på något spår med barnklubben i skogen bredvid. De fick möta lite personer som var utklädda o satt lite varstans i skogen. Fattade hälften vad som sades, typ. Men kul hade vi.
    Kvällen avslutades med häng vid vagnen. Ungarna spelade fotboll med holländska ungar hela kvällen tills de inte såg bollen mer.
    När vi satt där på natten jag o J, såg vi på mobilen att det skulle bli regn. O vi hade inte satt upp tältet för det var varmt. Men kl 01löste vi det, och upp kom det. Charlies kommentar på morgonen var, hur kom det tältet upp...
    Tills vi hörs igen, krama varandra i trafiken och over and out.