Europa juni 2018

Currently traveling
Bilresa genom Danmark, Tyskland och Frankrike.
Currently traveling

Hemma igen!

June 23, 2018 in Sweden ⋅ 🌙 13 °C

Efter en mellanlandning i Hvidøvre utanför Köpenhamn tog vi ett resolut steg över bron och åkte hela vägen hem.
    Stockholm var sig likt.
    Motorvägarna här har bara en bråkdel av all trafik på Autobahn, så det var en barnlek att köra. Men Trafikverket - ni måste fixa den enda 2:1-delen i södra Småland. Vi får ju skämmas.Read more

Stjärnorna på slottet

June 18, 2018 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Bilresan började med ett besök på en vingård i Zellenberg, som hade mycket bra viner. (Man kör nog bättre efter en vinprovning?) Handlade där.
    Bil till Champagne och incheckning på Chateau d’Etoges.

Colmar

June 17, 2018 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Colmar är en vacker gammal stad i Haut-Rhine. Korsvirkeshus. Hemstad för Bartholi som skapade Frihetsgudinnan.

Frukost i en sagostad

June 16, 2018 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Vår roadtrip fortsätter och idag njuter vi en sagolik frukost på vår lilla innergård bland vinrankor på kullerstenar. Brödet är färskare än färskt och kaffet starkt och doftar ljuvligt... jag vill hyra en balkong och ställa mig och måla... äsch jag tror jag gör en @ulrika&anders och flyttar hit helt enkelt 👍Read more

Frankrike!

June 15, 2018 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Resdag från Mosel till Riquewihr i Alsace, Frankrike.
    Mulet först men allt bättre efterhand.
    Kom fram till ett fantastiskt lägenhetshotell. Tillbringade kvällen med vårt värdpar och åt Tarte flambée, vin och rom. Underbart!Read more

Moseldalen

June 12, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 15 °C

Ännu en resdag, denna gång enbart genom Tyskland. Till slut framme vid floden Mosel och vårt Romantik Jugendstilhotel Bellevue. Ligger precis vid floden och är ett underbart hotell från ”The Belle Époque”.Read more

Dag 2 - till Tyskland

June 11, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Efter en jogg på stranden (Cecilia), morgondopp (Cecilia) åt vi en god frukost hos Leif och Sheila. Avfärd via Öresundsbron med vibbar av Saga Norén och vidare ner till Rödbyhavn. Färjan till Puttgarten.
    Bil till Stemmen där vi checkat in på ett fint hotell.