Boeing & turen til Port Angeles

May 29, 2016 in the United States ⋅ 🌙 11 °C

Efter morgenmaden kørte vi til Boeing-fabrikkerne i Everett for at få en rundtur og se de store fabrikker, hvor bl.a. Boeing 787 Dreamliner'en bliver samlet. Vi skulle nok have bestilt billetter til fabriks-turen på forhånd, for der var lidt for lang ventetid. Men verdens største bygning er også facsinerende udefra og vi fik da set Boeings Future of Flight udstilling.
    Bagefter fik vi handlet lidt i en kæmpe Walmart (Gittes første) inden vil skulle sejle fra Edmonds til Kingston for at spare en længere køretur syd om Seattle. Sejlturen var på cirka en ½ time og køen til færgen på omkring en time.
    Efter sejlturen kom vi forbi historiske Port Gamble, som blev bygget i 1853 af en Savværksejer som base for hans savværk. Savværket lukkede som det ældste i 1995. Den historiske del af byen består af gamle Victorianske bygninger og er absolut et besøg værd. På vejen fra Port Gamble til Port Angeles kørte vi også forbi den lille by Sequim, hvor vi spiste sen frokost på HiWay 101 Diner. Diner'en er indrettet i 1950'er stil med Jukebox, Elvis og James Dean billeder mm.
    Efter en lille rundtur i Port Angeles, med bl.a. et besøg ved et 9/11 mindesmærke, fik vi tjekket ind på hotellet. Vi er klar til at vandre i morgen og kigge nærmere på Olympic National Park.
    Dagen få 3 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 153 km - i alt: 287 km