Olympic National Park 1

May 30, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 8 °C

Olympic National Park er stor. Den er kontrastfuld med sneklædte bjerge (Mt. Olympus som det højeste), søer og tempererede regnskove.
    Vi startede med at køre op til Hurricane Ridge hvor udsigten til bjergene er helt overvældende. Solen stod højt på himlen og vejret var perfekt til vores vandreture i området. Vi kom helt tæt på rådyr, egern, geder mm. Nogle af ruterne var lukkede endnu pga. sne der ikke var tøet, men det betød samtidig at området ikke var overvældet med turister, hvilket naturligvis er dejligt. De indiske turister skulle dog både høre musik og larme - en opførsel vi desværre mødte flere gange på vores tur.
    Vi kørte videre til Lake Crescent hvor vi spiste vores medbragte frokost, der havde holdt sig dejlig kold i vores nye køletaske (AKA - vores nye bedste ven).
    Vi kørte til Sol Doc regnskoven, hvor vi havde planlagt endnu en vandretur i den tætte skov med masser af vandfald og flodkrydsninger. Her var flot, og her havde vi skoven helt for os selv på det meste af strækningen.
    Vi kørte vi til byen Forks, der er Twilights hjemby, og her fandt vi vores motel.
    Super skøn dag - 20 km i benene - 4,5 stjerner får dagen.
    Roadtrip: I dag: 182 km - i alt: 469 km