• Day 17

Yosemite National Park

June 10, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Vi stod tidligt op og kørte 1½ times tid før vi nåede Yosemite National Park. Vi startede med at køre op til Glacier Point, som har en fantastisk udsigt over højdepunkterne i parken som f.eks. Yosemite Valley, Half Dome, Nevada Fall and Yosemite Fall. Derefter kørte vi til Sentinel Dome som vi hikede op på. Det er det andet højeste punkt i parken, så opstigningen var lidt hård. Vi vandrede videre til Taft Point. Vi kørte videre ned til Yosemite Valley, hvorfra vi så den nederste halvdel af Yosemite Fall og den meget stejle klippe, El Capitan som er berømt for sine klatrere - vi kunne dog ikke se nogen på klippen i dag. Der er rigtig mange store vandfald og smukke udkigspunkter i parken. Antallet af turister var enkelte steder lige i overkanten, men det er også det absolut eneste negative at sige om den helt utrolig smukke park. Efter en lang dag og velfortjent aftensmad ramte vi hotellet igen ved 21-tiden.
    Dejlig dag der får 4,5 (med pil opad) stjerner.