San Francisco til Monterey

June 12, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Da der ikke var morgenmad på hotellet som ellers lovet, spiste vi medbragt morgenmad i bilen ved et meget smukt udkigspunkt lidt udenfor San Bruno. Vi fortsatte turen ned langs kysten. Hele kyststrækningen er meget smuk, men vi var nødt til at begrænse vores stop. Vi stoppede bl.a. ved Pigeon Point Light House og ved Swanton Strawberry Farm, men ifølge priserne var det ikke her vi skulle have vores friske bær. Der er mange billige frugt-boder langs kystvejen og dagens tilbud må være 7 avokadoer for 1 dollar.
    Vi havde et hurtigt stop ved den smukke Shark Fin Cove før vi ramte Santa Cruz, hvor vi havde et lige så hurtigt stop hos den lokale frisør, så Jesper kunne blive klippet. I Santa Cruz kørte vi langs byens strandpromenade og var en tur ude på the Beach Broadwalk molen. Det er et livligt sted med forlystelsespark, masser af surfere, søløver i vandet og masser af turister. Utrolig smuk strandpromenade.
    Vi kørte videre mod Monterey (forbi Jensen Road). Efter at have fundet vores dejlige hotel i Monterey, kørte vi en tur ned til den nye og den gamle Fishermans Wharf nede ved havnefronten. Her var masser af souvenirbutikker, spisesteder og endnu flere sæler til glæde for Gitte. Vi havde ikke så meget tid hernede inden de lukkede, og vi endte med at se det meste fra den lokale bybus. Vi spiste på en engelsk pub ved havnen.
    God dag der får tildelt 4 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 186 km - i alt: 4.143 km