Mere kyst, Solvang & Santa Barbara

June 14, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

I dag startede vi med at køre ind til Michael Jacksons Neverland Ranch. Det var lidt besværligt at finde en vej derind, da flere veje var blevet lukket, og vores GPS ikke opdateret derefter. Da vi kom frem var det kun den yderste låge vi kunne se. Bag denne var der et lille vagthus samt nogle marker - hele grunden var indhegnet. Det eneste der indikerede, at vi var det rigtige sted, var de mange beskeder, hjerter og blomster som folk havde efterladt.
    Vi kørte videre til Buellton og besøgte Andersens Pea Soup restaurant, som er bygget op omkring H. C. Andersen. Turistattraktionen indeholder dog ikke kun dansk mad og danske souvenirs, men resten af Skandinavien og Europa er også godt repræsenteret.
    Vi fortsatte videre til Solvang, som er lidt det samme koncept, men som dækker en hel by, der er grundlagt af danske tilflyttere i 1985. Vi kunne både få æbleskiver, kravlenisser og spise i en kopi-bygning af Rundetårn.
    Vi kørte videre ud til kysten og ramte Santa Barbara, hvor vi var en tur ude på molen. Vi kørte de næste par timer til Los Angeles langs kysten med et kort stop i Malibu. Vi fandt vores hotel i Pasadena ca. 20 minutter fra Los Angeles centrum, og efter en lang dag kom Ole Lukøje hurtigt forbi.
    Dagen får 4 gode stjerner ud af 5 mulige.
    Roadtrip: I dag: 378 km - i alt: 4.776 km