Hollywood Skiltet, Queen Mary & Kysten

June 18, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi forlod LA i dag. På vej ud af byen kørte vi til Griffith Observatory Deck som er et af de højeste steder i byen, der giver en flot udsigt over byen. Vi var ikke helt tilfredse med vores billeder af Hollywood skiltet i går, men her kunne vi komme noget tættere på. Skiltet er bevogtet, og det er ikke muligt at komme helt tæt på det. LA er en meget stor by der dækker et meget stort område og trafikken og mængden af turister er klaustrofobisk. Vi har både set en Ole Henriksen salon og en Paradis Is, så lidt danske fodspor har der sneget sig ind i den prægtige by.
    På vej ud af byen, længere sydpå, havde vi et stop i Long Beach hvor det berømte skib Queen Mary ligger og fungerer som museum og hotel i dag. Det er den nærmeste efterkommer til Titanic. Skibet var flot udefra og således var Long Beach. Vi ærgrede os lidt over, at vi ikke havde mere tid her. Vi fortsatte sydpå.
    Resten af dagen blev brugt på shopping af tøj samt diverse indkøb der skal med tilbage til DK. Der er mange ting der er billige i USA. Sidst på aftenen fandt vi vores hotel i San Diego, hvorfra vi skal flyve hjem på mandag.
    Dagen får 4 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 278 km - i alt: 5.054 km