Corpus Christi & Liberty of the Seas

October 9, 2016 ⋅ ☀️ 22 °C

Vi var oppe ved 7-tiden - fik pakket færdigt og tjekket ud fra hotellet i Corpus Christi. Afsted det gik i vores fine hvide Sonata - godt 400 kilometer nordøst på til Galveston. Denne del af Texas ud mod den Mexicanske golf er utrolig flad med masser af landbrug og kvæg, store landdistrikter og få byer.
    Ved frokosttid - efter kyndig navigation fra Gitte - ankom vi til krydstogthavnen i Galveston, fik parkeret bilen og efter en lang time igennem security og check-in kom vi endelig ombord på det enorme 14-etagers høje krydstogtskib Liberty of the Seas, som skal være vores hjem de næste syv dage. Vi fik en fin kahyt med balkon på 10. etage, hvor vi stod og nød udsejlingen, mens vi både så delfiner og pelikaner.
    Vi gik op i Windjammer cafe (skibets store buffet-restaurant) og fik en god sen frokost. Derefter var vi rundt og kigge på skibets mange faciliteter - Promenaden på dæk 5 med butikker, barer og caféer - Pool-dækket med både pools, boblebade, rutsjebaner og storskærm - Og derudover var der både fitness, minigolf, klatrevæg og skøjtebane og meget meget mere.
    Vi var en tur i et af boblebadene før resten af aftenen stod på shopping, aftensmad i en af de finere restauranter ombord og Casino.
    Dagen får 3,5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 240 miles - i alt: 720 miles