Curieuse Island

March 17, 2017 on the Seychelles ⋅ ⛅ 30 °C

Efter en dejlig lang og tiltrængt nattesøvn stod vi op ved 8-tiden og fik lidt morgenmad. Derefter fik vi pakket vores snorkeludstyr og badetøj og gik ned til vandet - det vil sige, vi gik ned for enden af indkørslen og krydsede vejen. Her mødte vi vores bådfører, som skulle sejle os ud til Curieuse Island, en sejltur på små 20 minutter.
    Først skulle vi snorkle, så båden blev lagt for anker lidt udenfor kysten af Curieuse Island. Vi sprang overbord med vores udstyr og snorklede 35-40 minutter i det dejlige varme vand (omkring 28-30 grader varmt). Vandet var meget klart og vi kunne nemt se bunden og de mange forskellige fisk og smukke koraller.
    Efter vores snorkeltur sejlede vi ind til stranden ved Curieuse Marine National Park Ranger Station. Her så vi kæmpe skildpadder, nærmere bestemt Aldabra Giant Tortoise, som er nogle af verdens største landskildpadder. Og de var kæmpe store og samtidig var de også meget tamme, så vi kunne let gå helt hen til dem og fodre dem med blade og frugter. Super fed oplevelse som varmt kan anbefales. Derefter gik vi et par kilometer, bl.a. igennem en mangrove skov over til et flot imperialistisk hus, hvor den lokale doktor boede da øen fungerede som en koloni for spedalske fra 1829 til 1965.
    Da vi kom tilbage til stranden, havde vores bådfører lavet en lækker frokost til os med grillet frisk fanget fisk, kylling, ris og grøntsager. Efter maden gik vi rundt og kiggede lidt mere på skildpadderne og den meget sjældne Coco de Mer, som er en form for dobbelt kokosnød. Der blev også tid til en tur i vandet og afslapning på den meget smukke sandstrand inden vi blev sejlet tilbage til Praslin.
    Resten af dagen stod på afslapning på vores hotel og hjemmelavet aftensmad á la Gitte.
    Super dejlig første feriedag der får 5 ud af 5 stjerner.