Fra Seychellerne til Johannesburg

March 23, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 26 °C

Vækkeuret ringede allerede kl. 05:45. Vi fik pakket de sidste ting i kufferterne og tjekket ud af Beau Vallon Bungalows. Vores store kufferter kunne lige akkurat være i vores lille røde lejebil, som vi heldigvis kunne aflevere i lufthavnen - en lille køretur på ca. 30 minutter fra hotellet.
    I lufthavnen fik vi tjekket ind til vores Air Seychelles fly til Johannesburg og så kunne vi ellers nyde vores medbragte morgenmad. Derefter brugte vi vores sidste seychelliske penge på en kort shoppetur i den lokale taxfree, hvor vi fik købt en souvenirmagnet til køleskabet.
    Flyveturen til Johannesburg gik uden de vilde oplevelser og tog ca. 5 timer. Lufthavnen i Johannesburg virkede meget stor, men på en eller anden måde også meget tom - der var i hvert fald nærmest kun passagererne fra vores fly i ankomsthallen. Efter en hurtig tur igennem immigrationen og en lidt længere ventetid på bagagen, fandt vi vores biludlejningsselskab og fik vores udlejningsbil - en fin hvid Chevrolet Aveo.
    Første stop på vores sydafrikanske Road trip blev Mall of Africa (efter lidt omveje pga. et par misforståelser mellem os og de sydafrikanske vejskilte), som er et kæmpe stort og flot shoppingcenter. Her brugte vi nogle timer på at få lidt at spise samt at shoppe lidt. Jesper fik købt en fin ny skjorte og Gitte fik købt lidt mere myggespray.
    Vi kørte videre til Feng Shui Guest Resort - kun 6 km fra shoppingcenteret, hvor vi skulle bo de næste par dage. Det var et fint og hyggeligt sted, men i hele området var der store mure rundt om alle grundene og der var en "emergency" knap i vores nøgler, hvilket på en måde var betryggende men samtidig skræmmende. Der virkede dog meget fredeligt.
    Dagen får 3 ud af 5 stjerner.
    Road trip: 43 km på dagen - 43 km i alt.