Boulders Beach og Cape of Good Hope

April 9, 2017 in South Africa ⋅ ⛅ 22 °C

Efter en god nattesøvn stod vi op og fik morgenmad og pakkede sammen. Det lykkedes os at komme af sted på dagens etape i nogenlunde tid.
    Første stop var Boulders Beach i Simon's Town. På denne strand er der en koloni af afrikanske pingviner der holder til. Det er en godt besøgt turistattraktion og det var en super oplevelse. For at holde turisterne på afstand af pingvinerne, er der bygget nogle hævede platforme som man skal holde sig på. Pingvinerne så rigtig søde ud - specielt når de gik på deres meget karakteristiske vraltende måde - nogle af dem rugede på næste generation, nogle legede i vandet og andre igen solbadede på stranden. Vi nøjedes med at tage nogle billeder, selvom det var fristende at tage en af dem med hjem i kufferten.
    Næste stop på ruten var Kap det Gode Håb, som er det sydligste punkt af Cape Peninsula halvøen. Dette område er også en kæmpe turistattraktion med mange mennesker, der alle forsøger at komme længst ud på spidsen af Table Mountain National Park. Af samme grund besluttede vi at tage en lille vandretur op på nogle af de høje klipper og få nogle gode billeder, før vi stillede os i kø til at få et billede med skiltet "Cape of Good Hope".
    Cape Point, der er et højt bjerg ved siden af Kap det Gode Håb, var næste stop. Vi kunne køre et stykke derop og derefter vælge at gå resten af vejen eller tage et kabeltrukket tog til toppen. Vi valgte at få ligt motion og brugte ca. 30-45 minutter på at gå op til fyrtårnet og nyde den dejlige udsigt og få nogle gode billeder.
    Bagefter kørte vi ud af nationalparken igen og forsatte af en utrolig smuk kystrute der hedder Chapman's Drive til Hout Bay. Her var der nogle store sæler ved havnekanten, som så ud til at nyde at underholde de forholdsvis mange turister. Det var også muligt at tage en bådtur ud til en lille ø der hedder Seal Island, hvor der skulle være hundredvis af sæler. Vi havde det fint nok med sælerne i havnen, og vi valgte i stedet at køre det sidste stykke ind til Cape Town og få tjekket ind på vores hotel, hvor vi skulle tilbringe de sidste 4 dage af vores ferie.
    Vi havde egentlig fundet et godt spisested med afrikansk mad og ikke så langt fra hotellet, men uheldigvis for os var det fuldt booket da vi kom. Vi valgte i stedet at gå ned til Victoria & Alfred Waterfront, som er byens turistområde med restauranter, barer og et pariserhjul. Her fandt vi os et fint sted at spise, hvor Gitte fik en god pasta og Jesper fik en 300g grillet afrikanerbøf. Senere mødtes vi med Chris og Sirika og nogle af de andre gæster fra brylluppet på en pub til en enkelt øl.
    Dagen får 4,5 skønne stjerner.
    Road trip: 170 km på dagen - 4.342 km i alt.