Cape Town Sightseeing

April 10, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 21 °C

Vi havde planlagt at tage på toppen af nogle af bjergene der omringer byen, Lion's Head og Signal Hill, for at få en god udsigt. Desværre var det overskyet og toppene var helt indhyllet i tåge, så det ville ikke rigtig give mening at tage derop.
    Vi besluttede i stedet at køre lidt rundt og se lidt mere af byen og at tage ud i et shoppingcenter lidt uden for byen. Det var et kæmpe stort center med en masse internationale butikker, og eftersom det ikke var meget billigere end i Danmark fik vi ikke købt så meget.
    Vi kørte tilbage til byen og afleverede vores lejebil, som havde fragtet os næsten 4.400 km på de sydafrikanske motorveje, landeveje og grusveje. Det var lidt vemodigt, selvom bilen ikke levede helt op til vores forventninger.
    På gåturen tilbage til hotellet fik vi set lidt mere af byens centrum og dens grønne områder. Vi kom forbi en park, Companys Garden, og vi fik frokost på Food Lovers Marked, som er et stort marked med kold buffet, varm buffet, sandwicher, salater og meget andet. Derudover var der masser af turistboder og spændende butikker med sydafrikansk kunst. Vi fik ikke rigtig købt noget, men tog tilbage på hotellet og slappede af et par timer.
    Om aftenen havde vi en middagsaftale med Chris og hans familie og venner på en restaurant ved Victoria & Alfred Waterfront. Vi var 15 der mødtes til et dejligt gensyn og en rigtig hyggelig aften. Det var en lækker restaurant med lokal mad, og Gitte fik en vegetarret, mens Jesper smagte både muslinger, impala, struds, kudu, bøffel og springbuk. Vi tog afsked med dem alle for sidste gang og tog en taxi hjem ved midnatstid.
    Dagen får 3,5 stjerner ud af 5.
    Road trip: 53 km på dagen - 4.395 km i alt.