Satellite
Show on map
  • Day 8

    Red Rock & Twins - Koh Tao/Koh Nang Yuan

    March 14, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

    Så blev det tid til at komme ud og dykke. Kl. 07:20 blev jeg hentet fra hotellet og kørt hen til møde stedet hvorfra vi skulle sejle. I minibussen mødte jeg et Irsk par, der skulle til at tage deres dykkercertifikat, samt en Canadisk kvinde, som det viste sig at jeg skulle dykke sammen med. Ved båden blev vi mødte af 2 dykkerinstruktører, 1 der skulle tage sig af det Irske par, og den anden, en Argentinsk/Engelsk kvinde ved navn Christine - som den Canadiske Shannon og jeg skulle dykke med. Efter en kort introduktion og morgenmad kom vi om bord på en fin stor speedbåd og ellers af sted det gik til Koh Tao og Koh Nang Yuan - Vores ene dyk skulle forgå vest for Koh Nang Yuan - et dykkerspot der hedder Red Rock og det andet dyk på den anden side af øen over mod Koh Tao. På første dyk (42 minutter - 16,9 meter) var sigtbarheden ikke super god, den svingede mellem 6 og 8 meter - men stadig et godt dyk, masser af forskellige fisk hvor højdepunktet nok var en Blue Spottet Sting Ray. Ved andet dyk (45 minutter - 17 meter) var der noget bedre sigtbarhed, nok op mod 20-22 meter - her var der også rigtig mange fisk og her var højdepunktet klart en Morey Eel. Ved begge dyk var der rigtig meget liv dernede og masser af koraller.
    Efter vi kom tilbage til Koh Samui blev vi kørt tilbage til vores hoteller. Jeg fik hurtigt taget et bad, og ellers af sted igen til skrædderen i Fishermans Village, hvor jeg skulle prøve mit færdige jakke sæt - det passede super godt. Bagefter over til The Coffee Club og møde Pernille som sad og spiste. Jeg fik også lidt hurtigt at drikke og spise. Pernille havde ikke fået så meget søvn de sidste par dage på grund af et omrejsende market, der ligger ikke så langt fra hendes hotel og spiller musik til kl 3-4 om morgnen, så vi havde aftalt at hun så bare kunne flytte ud i det ekstra soveværelse der er hos mig. Resten af aften var bare stille og rolig.
    Read more