Satellite
Show on map
  • Day 9

    Sail Rock!! Desværre ikke!

    March 15, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 33 °C

    Igen i dag skulle jeg ud og dykke, og blev igen hentet kl. 07:20 fra hotellet - Efter en godt morgen mad var der afgang mod Sail Rock, som ligger lidt syd for Koh Tao. Sail Rock skulle være et af de bedste dykkersteder i Asien, og på denne tid af året er der stor chance for at se Hvalhajer i området. Desværre viste det sig da vi kom derud, at sigtbarheden var lig nul - øv - så vi sejlede videre til et andet dykkersted der hedder White Rock for at lave første dyk der. Det blev et ganske okay dyk (39 minutter - 16,1 meter) med god sigtbarhed og mange småfrisk og masser af flotte koraller - jeg havde lidt problemer med min maske under dykket, som konstant tog en masse vand ind, lidt irriterende, men svært at gøre ret meget ved under selve dykket. Måtte prøve at rense masken samt mit ansigt bedre for solcremen til andet dyk. Efter en hyggelig frokost om bord på båden var vi klar til andet dyk - desværre var der flere steder med dårlig sigtbarhed i dag, så andet dyk blev på dykkerstedet der hedder Twins, som vi også dykkede på i går. Det blev til endnu et rigtigt godt dyk (46 minutter - 13,1 meter) med masser af fine koraller, fisk, også et par større af slagsen, inklusiv en Blue Spotted Sting Ray ☺ - Og denne gang uden helt så mange problemer med dykkermasken. Efter sejlturen tilbage til Koh Samui fik jeg udfyldt min dykkerlog og er nu oppe på samlet 15 dyk siden september 2016 - Det er jeg ret god tilfreds med. 🖒😉
    Senere på aftenen mødtes jeg igen med Pernille inde i Fishermans Village, vi fandt en Thai restaurant, hvor vi kunne komme til at sidde nede på stranden og spise aftensmad - super hyggeligt og masser af lækkert Thai mad.
    Hjemme på hotellet igen, fik jeg pakket de fleste af mine ting sammen, idet det var sidste nat på dette hotel, og da jeg skal på vandretur hele formiddagen i morgen, er jeg nød til at tjekke ud inden jeg tager på tur. Bliver spændende at komme på tur i morgen, og se lidt mere af øen og dens natur - Glæder mig. 😁
    Read more