Sightseeing på Koh Samui

March 17, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

Dagen stod i afslapningens tegn mikset med en 4 timers udflugt med rigtig turist sightseeing på Koh Samui. Vi startede med en super lækker morgenmad på Beach Republic's restaurant nede ved stranden - super lækker morgenmad med alt hvad hjertet kan begære samt en fantastisk udsigt lige ved havet ☺. Resten af formiddagen blev brugt på at slappe af og bl.a. nyde en tur i vores private pool - slet ikke så ringe endda 🖒😊.
    Fra kl. 14 havde vi bestilt en bil med chauffør i 4 timer for 2.000 bath - ca. 400 kroner - til at køre os rundt på Koh Samui til de forskellige turist attraktioner. Første stop var ved Big Buddha Temple, som er en 16 meter høj Buddha statue ude på en halvø - Statuen var omgivet af flotte tempel bygninger og en masse turist boder. Derefter kørte vi videre til Wat Plai Laem Temple som blandt andet bestod af en meget flot tempel bygning ude på en lille ø, med endnu en stor Buddha statue på den ene side og en Shiva statue på den anden side - begge var nok omkring en 10-12 meter høje. Næste stop var ved vandet mellem Chaweng og Lamai Beach - Her er der nogle klippeformationer der bliver kaldt Grandfather and Grandmother Rocks og som ligner en kvindes og mands kønsdele - Mandens var relativ let at få øje på, men kvindens var ikke så let at se. Herefter kørte vi til et flot udsigtspunkt på en klippeskråning med gos udsigt over vandet og Chaweng Beach - Efterfulgt af et besøg hos et tempel med en Mumificeret Munk, som døde i 1974 og efter eget ønske blev sat i skrædderstilling i en glas kiste til inspiration for alle hans efterfølgere. Sidst men ikke mindst besøgte vi Numuang Waterfall, som er et ca. 80 meter højt vandfald inden i en skov - Flot afslutning på vores turist rundtur 😉.
    Senere på aftenen spiste vi dejlig frisk seafood nede på hotellets restaurant. Vi fik grillede kæmpe rejer, grillet laks, grillet blæksprutte, muslinger og blød skals krabber som kunne spises hele - alt sammen super lækkert og friskt. Resten af aftenen var ren afslapning.