Dykning ved Padang Bay

February 2, 2019 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

I dag stod den på 2 dyk ved Padang Bay sammen med SSI dykkercenteret FunDive Bali.
    Det var tidligt op i dag - blev hentet kl. 7 ved hotellet og kørt til dykkercenteret i bydelen Sanur. Her fik vi lige alt det praktiske på plads, fundet det rigtige størrelse udstyr osv. - hvorefter vi kørte til et andet hotel for at samle en tysker op, der hedder Daniel. Han bor fast i Hong Kong og kommer tit til Bali for at dykke.
    På dagens dykkertur var der kun Daniel og jeg, samt en Divemaster til hver, hvilket jo er total luksus.
    Vi kørte en lille time til Padang Bay, hvor dykkercenteret brugte en lille lokal restaurant helt nede ved stranden som base, super sted 🙂.

En kort sejltur på 10 minutter og vi var ved stedet for første dyk, som var Turtle Neck Bay. Dykket blev på 38 minutter med en maksimal dybde på 25,7 meter og rigtig god sigtbarhed, super første dyk siden Koh Tao i marts 2018, alt fungerede og det var super sjovt.

Efter en halv times hvil med dejlig sol, koldt vand og lidt snack og hygge snak, sejlede vi 15-20 minutter sydpå til næste dyk, som hedder Bias Tugal - Her blev det til endnu et super fint dyk på 47 minutter og en maksimal dybde på 18,3 meter. Sigtbarhden var lidt dårligere end ved første dyk, men stadig på en ca. 10-12 meter. Undervejs fik jeg set Titan triggerfish, Sand lizard fish, Maiden goby, Leaf scorpionfish, Giant moray, White-spotted octopus, Big Blue octopus, Pennant coralfish, og ikke mindst 2 store Sea Turtles 😍👍
    Derefter sejlede vi ind til land igen og fik en fin Indonesisk frokost på restauranten og ca. kl. 15 var jeg tilbage på hotellet igen. På vejen hjem fik jeg dog lige bestilt en dykkertur til, denne gang på tirsdag til Nusa Penida, som er en lille ø, der ligger 45 minutter i både sydøst for Bali. Det skulle være et super sted, bl.a. med en rigtig stor mulighed for at se Manta Ray's 😊
    Resten af dagen gik med en god omgang massage, samt en lækker aftensmad på en lokal restaurant, sammen med et par jeg havde mødt nogle gange på hotellet. Super hyggelig aften og en rigtig dejlig dag 😊