• Day 13

Le-Puy-en-Velay pt. 2

September 17, 2022 in France ⋅ ☀️ 12 °C

Perjantai-sunnuntai sujui lähes täysin festivaalien lumoissa. Lumovoimasta kertonee kostyymeihin käytetyt täysin poskettomat summat. Yhteissaldo retkikuntamme asuissa nousee arviolta 1500€ pelkästään asujen osalta. Kaikki muu tosin oli halpaa. Juomat 1,5-3€, sisäänpääsy 1€ ja maistiaisia tarjottiin kaikesta suoraan suuhun asti! Upeinta oli kuitenkin ihmisten vilpitön lämpö ja tunne, että tapahtuman tarkoitus ei ole rahanteko vaan ilonpito🤩🤩

Saimme päivien kulussa kavereita, joista tuli lopulta ystäviä. Näiden myötä opettelimme syömään, juomaan ja miekkailemaan viikinkien tapaan. Ostimme ruman vaasin Lucielta, kun kukaan muu ei sitä suostunut ostamaan. Vaasi nimettiin Jeanneksi ja hän kulkee mukanamme halki Euroopan. Lupasimme lähettää Jeannen kanssa retkeltämme kuvaterveisiä Elfielle & Lucielle.

Kirjoitan vielä uusien ystävien nimet tuoreeltaan niin ei unohdu😆
    (Rurik, Lucie, Milan, Oliv, Klemo, Elfie, Toon, Björn & Flap)

Lucien elämä meni lauantaina sirpaleiksi, joten päätettiin leikkiä sankareita ja viedä hänet seuraavana aamuna klo 7 kotiinsa. Muutaman tunnin unilla 300km ajaminen ei ollut helppo juttu, mutta karma palkitsee aikanaan. Tai sitten ei. Joka tapauksessa Lucie lupasi, että hänelle 18.9. on tästä lähin pyhäpäivä suomalaisten kunniaksi🎊🎉