Met SQ via Changi Airport naar Brisbane

May 22, 2022 in Singapore ⋅ ⛅ 29 °C

We zitten op tijd aan boord van de A350 van Singapore Airlines, maar door drukte in het luchtruim vertrekken we toch een half uur te laat. Het vliegtuig zit bijna vol, dus we hebben helaas ook iemand naast ons. We zitten in de voorste economy cabine, die is een stuk kleiner dan achterin. Wel zitten er 2 baby's op de 1e rij die soms veel herrie maken.

Na 1.5 uur krijgen we te eten, vis in sambalsaus met rijst, wat goed smaakt. Via Duitsland, Bulgarije en Turkije vliegen we over Iran, waar het donker wordt. We proberen wat te slapen, maar dit wil niet echt lukken. We doden de tijd met wat films, daar ontbreekt het niet aan bij SQ. Er wordt regelmatig drinken geserveerd en we bestellen tijdens de nacht een sandwich. Alles wordt geserveerd met de vriendelijke Singapore smile. De A350 is stil wat geluid betreft en plezierig om in te vliegen.

Anderhalf uur voor de landing wordt het ontbijt geserveerd, gehaktballen met omelet, yoghurt en een broodje. We hebben beide geen honger en slaan het warme gedeelte over.

Na een vlucht van 12 uur landen we op tijd in Singapore, waar het net licht begint te worden en hebben vier uur tijd om over te stappen. Ikzelf ben toe aan een douche en ga met de Skytrain naar Terminal 3, waar je tegen betaling je kan opfrissen. De douches zijn ruim en schoon en het doet mij erg goed. Terminal 3 is de nieuwste van Changi Airport en beschikt over veel winkels en verschillende (buiten) tuinen.

De vlucht naar Brisbane zit gelukkig niet vol en we hebben 3 stoelen met z'n tweeën. Na de start vliegt de A350 via de noordkant van Java en zien we prachtig verschillende vulkanen aan de horizon. Via Bali gaan we in een rechte streep naar Alice Springs en vervolgens Brisbane.