Wallaman Falls

June 9, 2022 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Nadat we weer in Townsville zijn vervolgen we onze reis noordwaarts. Het eerste stuk rijden we over de Pacific Coast Way en slaan in Ingham linksaf het binnenland in. We rijden via een serie kleinere wegen door een vallei met voornamelijk koeien, die soms niet de weg af willen. Gelukkig kunnen we ze stapvoets passeren. De weg gaat aan het einde van de vallei zeer bochtig omhoog. We stoppen bij een uitzichtpunt en duiken dan het regenwoud van het Girringun National Park in.

We slapen die avond op 500 meter hoogte op de camping van de Wallaman Falls. Dit is is een gezellige camping midden in het regenwoud, met een tiental plekken waar je je voertuig neer kunt zetten. Voor het eten wandelen we naar een kleine waterval en 's avonds steken we een vuurtje aan met gesprokkeld hout wat we al een week bij ons hebben. Dit is ook nodig om buiten te zitten, want op deze hoogte koelt het aardig af. Tijdens het koken worden we belaagd door kalkoenen, die ook honger hebben. We kunnen niets ook maar 10 seconden alleen laten, of ze zitten op de tafel en in de camper. Ook een kaars heeft voor hen voedingswaarde 😂.

De volgende ochtend bezoeken we Wallaman Falls, dit is de hoogste waterval van Australië. Het water stort zich 260 meter een kloof in, wat natuurlijk een prachtig schouwspel is.