Tukish delight

May 19, 2023 in Turkey ⋅ ☁️ 13 °C

Onze reis naar Georgië begint op een heel ander Schiphol dan vorig jaar. De wachtrij voor de security staat niet buiten, want deze is er nu helemaal niet. Het personeel doet ook merkbaar met plezier zijn werk, dus er lijkt echt wat veranderd. Helaas denkt de marechaussee daar anders over, want er zijn maar een paar automatische paspoortcontrole machines open.

We vliegen met een A330 van Turkish Airlines naar Istanbul en vertrekken van de Polderbaan in oostelijke richting. Waar de meeste Europese maatschappijen alle service tegen betaling doen, is daar bij Turkish geen sprake van. We krijgen een volwaardige en smaakvolle pasta maaltijd geserveerd. De A330 heeft een 2-4-2 stoelindeling, dus we kunnen comfortabel met zijn tweeën aan het raam zitten. De stoelen zijn zelfs nog voorzien van een voetensteun.

Via Praag en Boedapest vliegen we in 3 uur naar Istanbul, waar we in het donker landen op het nieuwe vliegveld tussen de laaghangende bewolking door. Het vliegveld van Istanbul is prachtig en groots opgezet. We doden de tijd door wat rond te kijken in de shoppingmall en gaan rond 1 uur aan boord van weer een A330 die ons naar Tbilisi gaat brengen