Okatse Canyon

May 22, 2023 in Georgia ⋅ ☀️ 25 °C

In Tskaltubo kijken we rond in het centrale park. Daar worden spa behandelingen gegeven in een opgeknapt badhuis. Ook lopen we samen met een hond door het park en bezoeken de overblijfselen van een oud badhuis, die op een vliegende schotel lijkt. Het is ontzettend warm geworden, dus we houden het verder voor gezien en rijden noordwaarts naar Okatse Canyon. Onderweg stoppen we bij een uitzichtpunt waar we de besneeuwde Kleine Kaukasus zien liggen in centraal Georgië. Ook stoppen we bij een hangbrug die over een wildstromende en modderige rivier hangt.

We kopen tickets voor Okatse Canyon, maar kunnen helaas de ingang niet met de auto bereiken, want men is een nieuw bruggetje aan het bouwen. Dat wordt dus 4 km extra lopen, in de hitte geen pretje, maar gelukkig gaat het grotendeels naar beneden. In de canyon zelf is een stalen looppad aan de rotswand bevestigd, waardoor je honderden meters hoog boven de rivier loopt. Aan het eind is een platform dat nog wat verder de diepte in hangt. De begroeiing steekt prachtig af tegen de blauwe lucht en wolken partijen.

Gelukkig staan er taxichauffeurs te wachten bij de uitgang, blijkbaar kun je er toch komen met de auto. De rit terug naar de parkeerplaats gaat over een zeer ruig pad, waar de chauffeur overheen scheurt alsof er plat asfalt ligt.