Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 3

Yellowstone: Canyon en West Thumb

11 mei, Verenigde Staten ⋅ ☀️ 14 °C

Na Norris rijden we een stuk van west naar oost. Hier ligt nog veel sneeuw en zijn kleine meren bevroren. We komen uiteindelijk uit bij de Grand Canyon of the Yellowstone. Hier stort de Yellowstone River in twee etappes naar beneden. We rijden eerst naar de Lower Falls, welke 94 meter hoog is en in een canyon stort die voornamelijk uit geel gesteente bestaat (dus naamgever van het park). Het geheel is indrukwekkend om te zien, dat vinden ook de vele Aziatische bustoeristen. Als een van de trail afwijkt wordt hij meteen door de parkranger teruggefloten.

De Upper Falls zijn een stuk kleiner, maar ook hier stort het water met veel geweld naar beneden. Hierna rijden we verder langs de Yellowstone Rivier en komen uiteindelijk op een vlakte uit waar wat bizons grazen. De sneeuw is hier nog maar net gesmolten. Vogelaars genieten wat wat eenden die in de meren zwemmen. Bij de Mud Vulcano borrelt er modder met hoge kracht omhoog, wat een onheilspellend geluid maakt. Een deel van de trail is dicht wegens beren gevaar.

We vervolgens onze weg naar het Yellowstone Lake, dat nog helemaal bevroren is. De besneeuwde bergen op de achtergrond doen denken dat het hartje winter is. De temperatuur van 18 graden zegt wat anders. Bij West Thumb wandelen we langs de vele heetwaterbronnen die in het meer liggen, of net op land.
    Meer informatie