Satellite
Show on map
  • Day 3

    Naar het theater en live muziek

    January 12, 2017 in Iran ⋅ 🌙 5 °C

    In de avond ben ik naar het theater gegaan. Na de show van een uur weet ik nog steeds niet waar het over ging (ik denk over een inrichting voor psychisch gehandicapten).
    Toen ik terugliep van het theater kwam ik langs een coffee bar waar een live bandje aan de gang was. Ik stond even voor de deur en meteen kwam er een jongen naar buiten en vroeg of ik binnen wilde komen. Toen heb ik een chocokoffie besteld en naar de super goede muziek geluisterd. Het was een combinatie tussen blues en rock en klonk echt te gek. Op een gegeven moment moesten ze stoppen van de politie omdat de buren geklaagd hadden.
    Ik raakte met een groep jongeren in gesprek. Ze waren allemaal bijzonder intelligent en hebben mij van alles verteld over de historie, politieke situatie en weet ik veel niet wat van Iran, maar waren ook zeer goed (veel beter dan ik) op de hoogte over de poltieke en filosofische trends in Europa. Ze waren bijna allemaal fan van Arthur Schopenhauer, een Duitse filosoof. Ik was beschaamd dat ik nog nooit van hem had gehoord :o
    Een jongen was voor zijn studie in Groningen geweest voor een congres. Dus ook daar hebben we natuurlijk over gepraat. Ik ben daar tot een uur of twaalf gebleven.
    Daarna liep ik terug naar het hostel en ontmoette ik twee Ieren. Ze waren allebei gek van voetbal (en wisten daar echt ALLES van). We hebben heel lang gepraat over het Nederlandse en Engelse voetbal en over reizen.
    Ik heb het hier dus echt super goed naar mijn zin. Lekker aan het genieten en het is een groot avontuur. De mensen zijn veel opener een aardig dan ik ooit had kunnen denken.
    Read more