Satellite
Show on map
  • Day 166

    El Burgo til Mansilla de las Mullas

    September 23, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 5 °C

    Etter en god natts søvn bar det ut i en kjølig og vindstille morgen. En morgen med en flott soloppgang, som jeg ikke vandrer inn i, siden jeg går fra øst til vest, men dog allikevel vel. På morgenen hadde det varmet med solen midt i mot, men ut over dagen er det greit med solen i ryggen.
    Jeg gikk på meg en vannblemme for et par dager siden, på siden av den høyre helen. Jeg har plastret med compeed plaster, men den vokser seg større og i går sprakk den. Den er ikke spesiell vondt, og når jeg får tankespinn eller kommer i flyt sonen merker jeg ikke noe til den. Med compeed plaster leges den etter hvert.

    Været i dag var hyggelig og etter hvert varmet solen, slik at det ble t-skjorte vær. Landskapet er monotont, men hyggeligere enn de andre dagene. Solen og det gode været bidrar imidlertid mest til den positive opplevelsen.
    Dagen har gått greit. og med en god hvil og den sedvanlige lunsjen under veis, har leden vær lett å gå.
    Det har vært mange flyktige tanker til nå, men under oppholdet på klosteret St Cruz her om dagen, var ut med i en kaffesamling. Kaffesamlingen ble ledet av en nonne,hyggelig dame, som utfordret oss på hvorfor vi gikk pilegrim. Jeg har vært unnvikende til dette temaet og haar vel stort sett svart; hver ikke, jeg år se hva leden bringer. I dag har jeg tenkt en del over dette - en vanskelig tema;
    Jeg opplevde barndommen som strevsom, både for meg og Evert, med mye bråk, usikkerhet, redsel og til tider (litt for ofte) juling. Det bidro til at jeg flyktet inn i meg selv, inn i min egen verden, en verden med nye ark og fargestifter. Det har nok i stor grad blitt med meg videre i livet og bidratt til at jeg har problemer med å være fult og helt i nuet. Veldig rastløs og med planer for både det ene og det andre framover. Det meste for å slippe å være her og nå. Det er tanker som jeg vil forsøke å jobbe videre med framover. kanskje finner jeg en indre ro.
    Vel framme i Mansilla de las Mullas ble Albergue Gaia en hyggelig overraskelse. Riktignok 4 køyesenger på rommet, men med et hyggelig vertskap og en fin atmosfære. Plass i underkøya bidrar til en positiv opplevelse.
    Read more