Agucadoura til Castelo de Neiva

April 12 in Portugal ⋅ ☀️ 24 °C

En strevsom dag bør være overskriften for dagen. Det første bildet er fra torsdags kvelden, solnedgang med en liten smilende måne. Vi hadde en lang dag foran oss, 27 km fram til Castelo de Neiva. Tim er meget opptatt av kysten og langs kysten det bar, selv om stien langs kysten er 5 til 6 km lengre enn den tradisjonelle kyststien. Her trenge en liten oppklaring. Det er to alternative kyststier, som delvis er sammenfallende. Camino da Costa er den tradisjonelle , som delvis går en kilometer eller to inn i landet. Senda Litoral er alternativet som stort sett går langs stranden. For noen strekninger er den lenger en den tradisjonelle kyststien. Dvs. vi gikk 27, mens andre på den tradisjonelle ruten gikk ca. 22 km. Landskapet er rimelig monotont, men det er sikkert fordi jeg ikke er fult så opptatt av å se bølger fra Atlanterhavet. Alt var ikke kyst, det var også strekninger med skog og en hyggelig liten elv som vi fulgte. Ettermiddagen ble rimelig varm og når vi kom fram målte vi 27 grader i skyggen. En varm dag ble det. Albergue don Nausti er en spesiell plass, litt alternativ preget. Rommet vårt hadde 4 køyesenger, med Tim som snorket store deler av natten. Så var det morgen og en ny dag smiler.Read more