Satellite
Show on map
  • Day 10

    Ramalossa til Vigo

    April 17 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

    Den største begivenheten i går kveld, var at jeg stakk hull på vannblemmen på tåen nærmest stortåen på venstre fot. Den ble tømt og i dragsuget gikk også neglen. Bacimycin og bandasje etter beste kunstens regler fikk foten operativ og skapte ikke problemer for meg i dag. Ankelen på høyre foten er litt sår og hoven, så det skal bli bra med en hviledag i Vigo, hvor vi har leid en Airbab leilighet midt i byen.
    Leden fra Ramallosa til Vigo er på 24 km og vi valgte å gå langs kysten, Senda Litoral. Av erfaring (trodde vi) det var flere spisesteder langs kysten og strendene. Det var det ikke, mange spisesteder, men ingen åpne. Det tok oss halvveis inn i leden før vi fant et spisested og en etterlengtet frokost.
    Det ble mye gåing langs stranden og badesesongen (sole seg sesongen) er i sin begynnelse, så det var ett og annet å hvile øyne på. Inn til Vigo er det industriområder og en del skipsverft, kunne de mest hyggelige omgivelsene. Personlig syntes jeg at det var fint å se aktive skipsverft, siden de for de meste er utryddet i Europa.

    Vi fant leiligheten. En større leilighet med flere soverom, spisestue og dagligstue. Her blir jeg og hviler mine såre føtter.
    Read more