Vigo til Redondela

April 19 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

Dagen i går var hviledag. Etter 8 dager på veien, var det sårt tiltrengt. Leiligheten var rommelig, plass både til alene- og felles tid. Leiligheten er i 6. etasje og i 1. er det en grei kafé. Der fikk vi både frokost, lunsj og middag. Det er greit å slippe å trave rundt på let etter spiseplass, når en skal hvile trette ben.
    Etter en lat morgen og frokost i 1. etasje, la vi på vei til Rendondela. En 14 km vandring, dvs. en kort og grei dag. Veien ut av Vigo var en jevn lang stigning, med flott utsikt ut over fjorden under oss. Der dyrkes det muslinger og østers fra flåter, med tauanordninger hengende under og hvor muslingene og østersene vokser seg store til høsting.
    Snart var vi inne i et skogsområde, hvor trærne kastet skygger på stien og hvor det var svalt og godt. Veien videre var mye av det samme, hyggelige skogsområder, på stier som ikke var så slitsomme for beina. Anklene som var såre og litt hovne i går, har fungert bra og hevelsen er stort sett borte. For de nærmeste dagene har jeg bestilt transport av sekken, som jeg tror vil være bra for beina og den videre ferden.
    Snart var vi fremme ved Albergue Parroquial Santiago Apostol, hvor vi ønsket velkommen og sjekket inn av en hyggelig nonne.
    Vi er nærmere 200 km inn i leden, dvs. i overkant av 80 km til Santiago de Compostela. Kropp og klær er vasket. Nå blir det å hvile fram til middag og en tidlig kveld. Morgendagen blir krevende, så godt med hvile er viktig.