• Day 40

Hossa ja Julma-Ölkky

September 25, 2020 in Finland ⋅ ⛅ 8 °C

Eilen patikoimme Hossassa Huosiuksen huikosen (8km) Hakokosken hujauksella vahvistettuna (5km). Keli oli ihan kohdillaan. Hieman kostea (helppo hengittää), mutta sateeton. Polku oli ihan parasta A-luokkaa kunnoltaan. Lähdimme Julmalle-Ölkylle ja matkalla hoidimme retkisuihkun ja leiriydyimme Julma-Ölkyn parkkipaikalle.
    Yksi kanoottiporukka rantautui ja kyselimme, mistä he olivat kanootinsa vuokranneet. Selvisi, että luonttokeskuksesta. Soittelimme sinne ja vuokrasimme täksi päiväksi inkkarin itsellemme.

Tänä aamuna odotimme ukkosen väistyvän ja lähdimme melontaretkelle. Parin kannaksen yli kannoimme kanootin ja viimein saavuimme laavulle, jossa ruokailimme. Hieman ennen ruokailun lopetusta tuli kaksi pariskuntaa laavulle. Olivat tulleet jalan ja kertoivat polun olevan tosi huonossa kunnossa. Kun olimme menossa kanootille, oli laavulla tai sen välittömässä läheisyydessä sitä kohti menossa 15 aikuista, 3 lasta ja 4 koiraa. Onneksi ehdimme ruokailemaan omassa rauhassa.
    Hieman tihkutteli vettä, joten sadeviitat olivat käytössä paluumatkasta.

Tulimme Kylmäluoman retkeilyalueelle klo 15 aikoihin. Pieni siivous, ruoanlaitto, ruokailu ja tiskaus. Sitten saunaan ja ehtooksi! Tosi hieno päivä harmaudesta huolimatta!