Satellite
Show on map
  • Day 20

    Chill dagje

    November 6, 2023 in Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

    Vandaag had ik letterlijk niks op de planning, ik was vrij moe dus vond het wel lekker even niks te hoeven. Toch word ik hier altijd ergens tussen 7 en 8 wakker. Ik heb een aflevering op Netflix gekeken en ben gaan ontbijten. Daarna wat souvenirs gaan shoppen en het begon te regenen, dus al snel dook ik een café in voor een heerlijke ijskoffie! Deze was echt heel goed🤩

    Niet veel later heb ik een kano tour door de kanalen van Tortuguero geboekt. Er zit hier zoveel wildlife dat er sterk wordt aangeraden dit te doen. Om zoveel mogelijk wildlife te zien start deze echter om 5:45! Morgen wordt het dus een vroegertje😅

    Na wat lezen en door de straat te hebben gelopen ben ik terug gegaan naar het hostel om m'n handdoek op te halen, er moest gezwommen worden. Tortuguero is letterlijk 1 straat van circa 1 kilometer en een enkele zijstraat. Alles speelt zich af op deze straat van souvenirs shop tot koffie tent tot supermarkt tot shops waar je tours kunt boeken. Er is geen auto verkeer en mensen doen alles lopend, op de fiets of met een soort grote bakfiets. Toevallig heb ik vandaag wel een quad zien rijden.

    Zwemmen dus. Echter wordt het hier afgeraden om te zwemmen, omdat er gevaarlijke haaien zwemmen en er een mega sterke stroming is die je zo in zee kan trekken. Maargoed ik denk als je niet te diep gaat het vast wel mee valt. De zee was heerlijk met veel en grote golven. Ik bleef in het ondiepe en desondanks voelde de stroming trekken aan m'n kuiten, net zoals op Playa Cocles in Puerto Viejo. Wel bizar, ik was best ondiep en de stroming was zo sterk dat die mij alsnog bijna om trok😅

    Na het zwemmen ben ik stukje op het strand gaan wandelen en ineens zag een prachtige ara landen in de boom boven mij. Machtig mooie beesten. De kleuren die moeder natuur bedacht en gemaakt heeft zijn erg indrukwekkend. Ik sloot af bij El Patio met een heerlijke mango smoothie. De beste ooit! Errug goed.

    Terug gekomen in het hostel bleken er 3 nieuwe kamergenoten te zijn. Dat wordt wat voor de 2 nachten die nog volgen.😅 Maar hé het is vakantie en de laatste nachten heb ik een kamer voor mezelf dus we zien het wel.

    Bij de supermarkt haalde ik een biertje en wat lekkers en ik ging naar het strand om te genieten van de mensen, zonsondergang.
    Ohja volgens mij zijn er tours met Amerikanen want deze mini straat was ineens vol met een stuk of 3/4 grote groepen Amerikanen die een tour aan het volgen waren. Ik denk dat die een dagje heen en weer zijn naar Tortuguero. Ik liep er snel voorbij, want ik denk dat jullie inmiddels m'n mening weten over Amerikanen. 🙈

    Morgen moet ik vroeg op, en aangezien ik niet weet hoe m'n nacht gaat zijn met de nieuwe gasten ben ik maar op tijd in bed gaan liggen om hopelijk redelijk snel in slaap te vallen.
    Ik ben erg benieuwd naar morgen. Halverwege de dag kwam ik de man tegen waar ik m'n tour bij had geboekt, hij probeerde nog zieltjes te winnen want hij zei als je nog iemand weet die ook wil, neem deze persoon mee. Ik ben natuurlijk alleen dus ik weet niemand, wellicht haakt er alsnog iemand aan. Anders zou het zomaar ineens kunnen zijn dat ik een prive tour krijg. We zullen zien. Morgen wordt een volle dag. Na het kanoën wil ik de vulkaan van Tortuguero beklimmen en daarna the Jaguar trail doen. Dus lekker actief na deze rustige dag. Weer zin in.

    Wel gek morgen m'n laatste dagje Tortuguero.
    Read more