MacDonnell Ranges II

May 12, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

De volgende stop is ‚Serpentine Gorge‘. We besluiten de wandeling hoog ook te maken, en hebben vandaaruit een prachtige blik over het gebergte. Weer terug beneden lopen we ook nog naar het meertje wat tussen de rotsen ligt, maar de vele vele dikke spinnen weerhouden ons ervan lang te blijven ;) Dan naar ‚Ochre Pits‘. Hier kan men de 700 miljoen jaren oude aardlagen bewonderen. De okeren rotsen van fel geel tot roestrood worden door de aboriginals tot verf verwerkt. Onze laatste stop maken we in ‚Ormiston Gorge‘. Ook hier een meer tussen de rotsen, waar zelfs door enkele mensen in gezwommen wordt...bbbrrrrrr, ijskoud!! Maar het is hier zo prachtig, dat we wat langer blijven. Tot slot klimmen we ook nog de berg hoog naar het uitzichtsplatform, vanwaar men een fantastische blik heeft op de Gorge en het gebergte. We rijden nog tot het Glen Helen lookout point met blik op Mount Sonder, en moeten dan helaas dezelfde weg terug. We kunnen jammer genoeg niet de hele ,loop‘ rijden, omdat we geen 4x4 auto hebben en dat is verplicht voor het komende onverharde stuk. Dus helaas... dezelfde 175 km terug naar Alice Springs, maar een prachtige dag.Read more