Satellite
Show on map
  • Day 11

    Welcome to the djungel

    February 11, 2023 in Thailand

    När jag bestämmer vilka ställen jag ska åka till utgår jag mkt ifrån vad de har för natur att erbjuda. Utanför Ranong finns djungel och en varmkälla.

    Jag begav mig ut på äventyr tackar mig själv för att jag hade med mig min camelback så jag kunde dricka smidigt som jag gick för det var så varmt. Den varma källan var 65 grader så de hade byggt vidare små sittbänkar som man skulle kunna doppa sina fötter som hade lägre temperatur. Men fortfarande alldeles för varmt för mig. Så jag valde att bada i en flod, betydligt trevligare i värmen. När jag hängde jag i floden tyckte många barn att jag var väldigt spännande och ett liten flicka påminde så mkt om mig själv när jag var liten. Hon badade i en rosa klänning (rosa är min favoritfärg) och var mer under vattenytan än över och hennes mamma vara tvungen att ge henne betyg på hennes konster. Den lilla flickan och jag kockade kaffe tillsammans i vattnet och lekte vattenkrig. Det är så fint att trots att man inte kan prata med varandra så kan man fortfarande förstå varandra och ha kul.Read more