Satellite
Show on map
  • Day 23

    Det är de små ögonblicken som gör det

    February 23, 2023 in Thailand

    Så fin start på dagen, sol och lite båt och frukt och små "pannkakor" till frukost. Idag var det dags att ta tåget till en annan national park.

    På tågresan så var det svårt och veta vad man skulle gå av för man får ingen info på några skyltar och i högtalarna pratar de bara thailändska, de som sa brevid mig kunde inte engelska men det var en man lite längre bort som förstod problem och började engagera sig. Det visade sig att han var lärare och läst en artikel om att Sverige använder sig av ett speciellt ord för att uttrycka att saker är inte för mkt och inte för lite utan mellan är bra. Jag funderar en liten stund och sen kom jag på att det är ju Lagom han menar. Så han spelade in en film på mig när jag förklarar ordet lagom och så har han fått lov att använda det i undervisningen. Så numera är man ju lite av en kändis. Det är dessa ögonblick man kommer ihåg och jag tror att många av dem händer för man reser själv och då behöver vara mer öppen mot folk.Read more