Uydu
Haritada göster
  • Gün 30

    Chiang Mai

    2 Mart 2023, Tayland ⋅ ☀️ 34 °C

    Jag är så stolt över mig själv, jag har cyklat ner för ett berg i Thailand. Jag tänker tillbaka på första gången jag satte mig på en mountainbike, jag skulle följa med Petter och cykla i Aneby skogen. Mamma sa att hon trodde jag skulle gilla det och tänk hur rätt hon hade. Jag hade troligtvis inte kommit så här långt om det inte vore för Petters otroliga tålamod och som orkar heja på mig när jag inte tror på mig själv. Och jag är så tacksam för det, för tänk så mkt jag har fått se och uppleva sen jag började cykla. Cyklingen har gett mig lite mer självförtroende och jag är känner mig oftast lite extra tillfreds ute i naturen. Så trots att jag har det väldigt bra här så längtar jag hem till en fin cykelsommar.

    Chiang Mai bjöd på mer än bara cykling. Vi var på matlagningskurs och lärde oss laga Thailändska klassiker, bla Pad Thai och Khao Soi. Chiang Mai är även känd för sina stora marknader. Jag tycker Sverige borde ta efter mat på pinne kulturen, det är ett så himla bra sätt att gå runt och äta mat på. Man kan ju också testa många fler rätter när de inte är så stora. Så efter mina dagar här känns det som jag kan checka av den mesta av den Thailändska mat jag ville prova på min resa.

    Tack Petter och Chiang Mai för fina dagar!

    Ps. Ibland kan man undra hur gamla jag och Petter är nu igen, med tanke på innehållet på våra crepes. ( Se bild) Ds.
    Okumaya devam et