Satellite
Show on map
  • Day 33

    Chiang Rai

    March 5, 2023 in Thailand

    Som många av er vet så är ju serien Grey's Anatomy en av mina favoriter saker i livet. Jag har sett serien flera gånger trots att det är 19 säsonger. Jag använder deras citat som livstips. Chiang Rai gav mig min alldeles egna läkarkompis, Daniella från Italien. Efter Covid sa hon upp sig och reser runt och försöker komma på andra sätt att förändra världen på. Hon är så himla gullig och har tipsat mig om massa bra saker att göra på min fortsatta resa, vi reser åt motsatta håll, så hon ska ner i Thailand och jag över till Laos.

    Chiang Rai levererade sevärdheter på löpande band. Mitt nya favorit tempel, white tempel finns här. Så häftigt, det börjar med att man går förbi helvetet och sen kommer till himmelen. På bilderna kan ni se händer som gestaltar de döda i helvetet och så fortsätter man över bron till himmelen. Så fint och påminner mig om gnistrande snö. Vi måste även prata om toaletten, den var i guld, hela byggnaden, helt fantastiskt, tänk om alla offentliga toaletter såg ut så.

    Jag var även på besök i en by, long neck village. Där kvinnorna bär halsband för att göra halsen längre men det är axlarna som sjunker av tyngden av halsbanden som gör att halsen ser längre ut.

    Det finns också ett blått tempel som var kul att se som omväxling mot alla vit guldiga.

    Jag har aldrig varit upp och besökt treriksröset, så valde att kolla på Thailands motsvarighet, golden triangle. Thailand, Minamar och Laos.
    Read more