Satellite
Show on map
  • Day 59

    Dong Hoi

    March 31, 2023 in Vietnam

    En mysig liten stad men väldigt få turister, ibland är det bara så skönt och åka till något ställe och slippa " jobbiga" turister och få se mer av den riktiga kulturen. Vietnam har väldigt bra kaffe och deras kaffe kultur skulle jag säga är ännu starkare än Sveriges fika kultur. Man möts upp och tar en kaffe och umgås med alla i olika åldrar. Jag tycker det är gulligt att borden och stolarna är små, men å andra sidan är jag ju lång här. Man brukar få ett glass te till sitt kaffe också.

    Fiske är stort här, tänk att bo i en liten hydda på vattnet för att alltid vara redo att ta din lilla båt ut till nätet. Här har de små båtar som är som korgar.

    Det mysiga med små byar som inte är så turistiga är att lokalbefolkningen känner igen än och gärna bjuder en på något extra när man äter för att visa upp sin kultur.

    När jag kommer hem till Sverige kommer jag sakna att kunna gå och köpa en passionfruktsjuice för bara några kroner.

    Nu är det dags att bege sig till grottstaden.
    Read more