Eerste dag.

August 2, 2020 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag echt begonnen aan de zeilreis van 6 weken.
    Het schip "Janne" kun je ook met een SCHIP TRACKER vinden b.v. via deze link:https://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/sh…

De route:
    Ik ben met de zeilboot het eerste stuk meegevaren van Scheveningen tot Duinkerke. Daarna is Sam (de schipper, eigenaar van grote Janne) alleen doorgevaren naar Brest waar hij twee vrienden aan boord kreeg. Daarmee via veel mooie haventjes en ankerplaats naar Vannes gevaren waar ik opstapte en de twee vrienden van Sam afstapte. De route gaat nu van Vannes via diverse Franse eilandjes naar Spanje.
    In Spanje gaan we langs de kust richting zuiden tot de plaats Viggo. +/-10 augustus.
    Vandaar steken we in 5 dagen over naar de Azoren waar we 14 dagen de eilanden gaan verkennen. Dan volgt de lang oversteek naar Engeland (10 dagen) waar ik in Falmouth afstap en met trein en vliegtuig huiswaarts keer Sam vaart met andere opstappers via de Scilly eilanden langzaam terug naar Amsterdam.
    Mijn route op het kaartje; een deel van de route 1 , daarna 3, 4a en 4b.

De zeilboot:
    De zeilboot is een 44 foot (14m) Aluminium koopmans, kottertuig, gemaakt voor de oceaan.
    De schipper is Sam van Haaster.
    Met dit schip heeft veel zeilervaring in Noorwegen , met zijn vroegere zeilboot (een veel kleiner waarschip) heeft hij veel bij Engeland gezeild.
    De boot en de schipper ,Sam en grote Janne, zijn zeewaardig.