• Day 27

Manila - Shanghai - day 23

May 12, 2016 in China ⋅ 🌙 19 °C

Pokud mám začít dnem, tak jak začal, tak začal v 0:30 příletem do Manily na terminál 4 domestic flights. Kupujeme pivo, objednávám UBER a přepravujeme se na terminál 1, kde jsou mezinárodní lety. Sejdeme o patro dolu, kde si dáváme další a poslední filipínské pivo. Letadlo nám odlétá až ve 4:55. Už jsme takoví polomrtví. Letadlo nakonec odlétá až o hodinu později a my v 9 hodin ráno přistáváme ve smogové Šanghaji. Jdeme koupit lupen na metro (denní za 18 juanu) a jedeme se podívat do města, ale celkem utahaní. Po asi hodině cesty metrem dojedeme do čtvrti, kde má být JingJang Temple. No je tam, ale spíš to vypadá, že slouží jako obchoďák. Jdeme si dát jídlo, které je tedy skvělé! Hovězí připomínající lehce PhoBo, ale trochu jiné s velkými kusy masa. Super. Pak začíná hon na telefon. Lůca chce za ten svůj utopenec koupit něco levného. Jenže.....v celé Šanghaji asi není obchod s telefony! Nenašli jsme nic! Unavení jedeme poblíž letiště, kde jsem dle předchozí únavné zkušenosti objednal hotel jen na přespání pár hodin. Dojedeme na stanici metra a bereme taxík, kdy později zjišťujeme, že nás zase pěkně natáhl. Mimochodem...za tuto cestu v Šanghaji jsme nepotkali kromě personálu letiště nikoho, kdo by mluvil anglicky. Takže posunková řeč je na místě. Dojedeme do hotelu a tam se s recepční domlouváme pomocí translatoru:-) Uspáváme se v celkem fajn pokoji na 6 hodin a kolem půl desáte bereme UBERA, který tu kupodivu taky funguje (ne za hotovost, ale kartou) a necháme se odvézt na letiště. Funguje to skvěle. Napíšeš do mapy odkud a kam chceš jet, automaticky se ti platba po jízdě strhne z karty a dostaneš krásný účet, kde je mapička a všechny detaily cesty. Na letišti dáme ještě jídlo za poslední Juany, které taky není špatné. A jdeme si sednout a čekat na 0:30, kdy máme odlet.Read more